فلم نامه فلم

Posted on at

This post is also available in:

یک فلم نامه خوب بینندگان زیادی را به فلم شما علاقهمند خواهند کرد تا پول اختصاص دهند و وقت خود را در آن سپری کنند و درعین زمان  میتوان با استفاده از فلم نامه به موضوع آن پی برد. فلم نامه باید خواننده ها را جذب کند و نکته های اساسی فلم را به آنها منتقل کند.

در پایین فلم نامه فلمی را گذاشتم که چهار سال پیش ساختمش. این فلم رقابت "نبرد فلم ها" در فلم انکس را از آن خود کرد.

عنوان: آماده و یا نه

جزئیات: مارک کاکزوسکی

شعار: اگر یکی از آخرین افراد زنده مانده می بودی, چکار می کردی؟

 

خلاصه: کار را با صحنه برداری های کوتاه از لندن آغاز کردیم. هیچ چیزی بجز یک خاموشی وهمآوری وجود نداشت. در عمق این خاموشی کسی بنام کریس روی خیابان در حال قدم زدن است. بدقت اطراف را زیر نظر دارد. صحنه را در حالیکه کسی به طرف کریس میدود قطع میکنیم. کرس میبیند که کسی به سرعت در حال نزدیک شدن به او است و فرار میکند. او جای را برای پنهان شدن میگردد. به طرف یک دفتر بسته میدود و به سرعت به داخل آسانسور حرکت میکند.

به سرعت کلید آسانسور را میفشارد, دیگر میتوان صدای نزدیک شدن تعقیب کننده را شنید. مرد به آسانسور رسیده است اما دروازه دیگر باز نیست و کریس ایمن است. موسیقی آرامی در آسانسور مینوازد و یک حالت بسیار خوش آیندی را ایجاد میکند.

او از دروازه دست چپ بیرون میشود, بسیار با احتیاط, به دنبال جای برای پنهان شدن میگردد و در پشت یک میز خودش را پنهان میکند. صدای آسانسور بطرف پایین را میتواند شنید. به مجردیکه دروازه آسانسور باز میشود مرد شروع به پالیدن اطراف دفتر میکند. کریس با عصبانیت و آرامی به عقب برمیگردد و بصورت تصادفی کلید یک رایانه را میفشارد. مرد صدا را میشنود, به طرف میز میدود و با دقت همه جاه را نگاه میکند, اما کریس رفته است. صحنه را در حالیکه کرس از دروازه بیرون می پرد قطع میکنیم. مرد او را در زینه ها دنبال میکند. کریس از ساختمان بیرون میپرد, خسته و بدون هیچ نیروی, تلاش میکند که از مرد در کوچه نزدیک فرار کند. اما کوچه بن بست است, او برمیگردد تا سرنوشت خود را قبول کند, مرد با خشونت به طرف کرس میدود و بازوی او را میگیرد و برایش میگوید " خود تویی". کریس با لبخند برمیگردد.

 

جزئیات چهره ها

کریس: کریس در اواخر دهه سوم زندگی خویش است و پیش از اینکه حادثه پایان جهان اتفاق بیفتد او کارمند یک دفتر بود. حالا آرزوی او بحیث یکی از آخرین بازمانده های آخر جهان اینست که  زنده بماند.

کش(مرد): راجعب کرس زیاد نمیفهمد. بعد از حادثه پایان جهان به لندن آمده است. پیش از پیدا کردن کرس تنها بود. خوشحال است از اینکه زنده مانده است اما مانند بیشتر زنده مانده ها بدنبال چیزیست تا خود را به آن مشغول نگهدارد.

 

فلم نامه اصلی را در پاییین تماشا کنید.

این فلم نامه فلم من بود. موضوع های اساسی را که پیشنهاد میکنم شامل آن شود:

  1. عنوان: عنوانش نباید نسخه نهایی باشد. همه فلم ها از خود عنوان دارند, حتی فلم هاییکه شما را جذب خود نمیکنند.
  2. معلومات: میتواند شامل نام, نشانی برقی, شماره تماس, نشانی,تارنما, و رسانه اجتماعی مورد علاقه شما باشد.
  3. شعار: برای جلب توجه خواننده است. راه کوتاهی برای معرفی فلم و جلب توجه بیننده است.
  4. خلاصه داستان: باید شامل تمام  معلومات و رویداد های اصلی داستان شما باشد. میتوانید مانند داستان بالا آنرا خلاصه کنید و بعدا داستانهای زیادی از روی آن بنویسید.
  5. خلاصه شخصیت های فلم: باید یکی دو جمله راجعب هر یک از شخصیت های فلم خود ارائه کنید.
  6. سبک: من دوست دارم فلم نامه من دیداری و معلوماتی باشد. این سبک فلم شما را به بیننده معرفی خواهد کرد.طوریکه میبینید من راجعب سبک دیداری آن نوشتم. اگر فلم شما بسیار وابسته به جنبه دیداری اش است این را حتما به آن اضاف کنید.

بصورت کل در خلاصه فلم نامه خود معلومات زیادی را وارد نکنید, زیرا این خواننده همه چیز در مورد فلم شما را خواهد خواند.

خوب حالا شما میتواندی در پایین فلم آماده و یا نه را تماشا کنید. امید که لذت ببرید.

 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160