اگزمر نرم افزار آموزشی برای آموزش پایدار

Posted on at

This post is also available in:

اگزمر یک نرم افزار حرفه ای و آموزشی است که دانش آموزها ار به جهان تجارت پیوند میدهد. این نرم افزار سیستم آموزشی کشورهای در حال توسعه مانند افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی را توسعه میدهد. در ابتدا توسط بانوان افغان اندیشیده شد و بعدا به همکاری برنامه ریزان سیتادل و فلم انکس انکشاف داده شد.


برای ایجاد فرصت و امکان بیشتر برای دانش آموزهای افغانستان و جلوگیری از فساد در سیستم افغانستان این نرم افزار را طرح ریزی کردیم. این نرم افزار از ضیاع وقت و فساد در امتحان های کاغذی جلوگیری میکند و نتایج روشن را برای دانش آموزها فراهم میکند.



نرم افزار اگزمر در مدرسه های افغانستان گسترش یافته است, بیش از پنج هزار دانش آموز تا حالا در آن ثبت شده اند و ما میخواهیم که به کشورهای دیگر مانند حوضه دریای کارایب و کشورهای آفریقایی آنرا گسترش دهیم.


اگزمر برای دانش آموزها بورسیه های کوچک فراهم میکند. ما درحال ایجاد برنامه آموزشی در ضمینه های متفاوت مانند رسانه اجتماعی, فلمسازی و بلاگ نویسی هستیم. کسانیکه بتوانند از آزمون با امتیاز بلند رد شوند, برای شان کمک هزینه های کوچک با استفاده از گوشی همراه در نظر گرفته ایم. به این شکل دانش آموزها انگیزه میگیرند و با فن آوری های متفاوت  آشنا میگردند.



در افغانستان در حال ساخت صنف های کامپیوتر و انترنت برای مدرسه ها هستیم. به تازگی هشتمین مدرسه را با صنف کامپیوتر و انترنت مجهز ساخته ایم و در آن نرم افزار اگزمر را مورد استفاده قرار داده ایم. در مدرسیه هفتم( ملکه جلالی) در حال ثبت نام دانش آموزها در این نرم افزاریم و تا کنون 1115 دانش آموز را ثبت کرده ایم.همچنین در مدرسه هشتم (مدرسه فتح) در هرات در حال ثبت دانش آموزها هستیم و تا کنون 532 نفر را ثبت نرم افزار اگزمر کرده ایم.


 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160