سفر دورا دور ایالات متحده امریکا برای بشردوستی و آموزش پایدار.

Posted on at

This post is also available in:

شرکت نرم افزار افغان سیتا دل یک شرکت با مالکیت زنانه است که اساسا در بخش های انکشاف نرم افزار, شبکه, خدمات و آموزشهای فن آوری معلوماتی کار میکند. این سازمان در سال 2010 در هرات افغانستان افتتاح شد و در سال 2012 زمانیکه ما شرکت مشترک سیتادل نیویورک را تاسیس کردیم به همکاری با فلم انکس پیوست. توانمند سازی زنان در افغانستان, آسیای جنوبی و مرکزی با ساختن مدرسه ها, فراهم آوری امکانات, آموزش زنان با استفاده از فن آوری و آشنایی شان با رسانه های اجتماعی از اهداف سازمانهای سیتادل و فلم انکس است.

ما در حال انکشاف یک نرم افزار آموزشی و حرفه ای برای پیوند دانش آموزها با جهان تجارت هستیم و همچنین به دانش آموزهاییکه در آزمون این نرم افزار بلند ترین امتیاز را کسب کنند برسیه های کوچکی در نظر گرفته ایم. رویا محبوب و من با سفر به نیویورک به دنبال فرصت های جدید برای زن های افغانستان, انکشاف و گسترش نرم افزار اگزمر در آسیای مرکزی و جنوبی بوده ایم.

هفته گذشته برای بازدید از سازمانهای متفاوت رسانه اجتماع برای آموزش, بشردوستی و تجارت پایدار به کالیفرنیا سفر کردیم.

 

کورسیرا”Coursera” نخستین سازمانی بود که ملاقات کردیم. این سازمان  آموزشی در همکاری با بهترین دانشگاها و سازمانهای جهان بسر میبرد. امکانات آموزشی ملیونها دانش آموز را فراهم میکند و دوره های آموزشی رایگان عرضه میکند.  در ملاقات با اندرو ان جی یکی از اعضای فهرست صد مجله تایمز  در مورد برنامه های خود در افغانتسان و چگونگی اجرای آزمونها در سطح دانشگاها به بحث پرداختیم. آنها در اجرای برنامه های کورسیرا در افغانستان, همکاری با مدرسه ها و آموزش دانش آموزها ابراز علاقه کردند.

 

در ملاقات دیگری با کریگ نومارک موسس تارنمای کریگ لیست”Craiglist.org”  یکی از مشهورترین تارنماهای که اعلانات محلی و آگاهی های کاریابی, خانه یابی, کالا یابی و خدمات یابی را فراهم میکند, دارای بیش از پنجاه ملیون بازدید صفحه در ماه در سرتاسر جهان است, داشتیم. آنها در مورد مدرسه سازی در افغانستان صحبت کردند و بانو نومارک بسیار علاقه مند کمک به آموزش دانش آموزها بود. یک ملاقات بسیار خوبی بود.

 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160