یک روز در تنها سالن بولینگ افغانستان!

Posted on at


وقتی شنیدم که در کابل سالنی برای بازی بولینگ ساخته شده خیلی علاقه مند شدم تا یکبار آنجا رفته و این ورزش  را تجربه کنم.

بولینگ ورزشی  حرفه ای و در خیلی مواقع تفریحی است که در آن بازیکنان باید توپ های مخصوص بولینگ را روی سطحی صاف غل بدهند و توسط آن اشیایی به نام میله را بزنند تا امتیاز کسب کنند.

ورزش بولینگ انواع مختلفی دارد. مثلا در نوع Indoor  بازیکن باید توپ را روی سطحی صاف بغلتاند و با انداختن هرچه بیشتر میله ها توسط توپ امتیاز بیشتری کسب میکند. نوع دیگر بازی بولینگ مدل outdoor Bowling است که در آن هدف نزدیک کردن هر چه بیشتر توپ به هدف است. این مدل از بازی بولینگ بیشتر روی سطوحی مثل چمن ویا سنگریزه بازی میشود. امروزه بولینگ یکی از محبوبترین بازی های حرفه ای و تفریحی در دنیا به حساب میآید.

تنها سالن بولینگ در افغانستان چندین سال قبل در کابل ساخته شد.موسس این مرکز یک خانم جوان افغان به نام مینا رحمانی است که تقریبا $1 میلیون را صرف هزینه ساخت این مرکز کرده تا برای هموطنانش مکانی را برای تفریح بسازد.

بعد از گذشتن از چک امنیتی دم دروازه ، وارد سالن شدم. داخل سالن واقعا جای مقبلولی بود.یک رستوران کلان و بسیار تمیز که به شکل مدرن دیزاین شده بود در قسمت اول سالن قرار داشت.

برای وارد شدن به سالن اصلی کفش های مخصوص بولینگ را پوشیدم و بالاخره وارد تنها سالن بولینگ افغانستان شدم!

مکان واقعا لوکس و هیجان انگیزی بود.

زمان بازی با خودم فکر میکردم چقدر خوب است که در شهری که تقریبا هر چند روز یکبار با صدای بمب و انتحاری مردمش وحشت میکنند، مکانی ساخته شده تا هر چند هم کوتاه مدت ولی جایی برای خوشگذراندن باشد. خوبی دیگر این مرکز این بود که زنان ،مردان و حتی بچه ها میتوانستند بدون محدودیتی تفریح کنند .

اولین تجربه من در بازی بولینگ در تنها مرکز بولینگ افغانستان هیجان انگیز و به یادماندنی بود. هر چند که من و همراهانم خیلی به این بازی وارد نبودیم اما به همگی خوش گذشت.

ما برای یک ساعتی که آنجا بودیم 35 دالرپرداخت کردیم که البته برای یک افغان معمولی با این وضع معاشات پول کمی نیست اما به نظر شخصی من واقعا ارزش امتحان کردن را داشت.



About the author

somaiya-behroozian

I am a computer engineer and have several years experience of working and teaching in this area in Herat-Afghanistan.
I am also interested in social activities and fine art and sometimes work in this fields too.
I published several text and painting books for children of my country.

Subscribe 0
160