تفکر هدفمند و رسانه های جمعی برای طرح فشن افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

طرح فشن افغانستان

صنایع دستی از قبیل چرم سازی, اسباب دکوری, نمد, قالین بافی و غیره سابقه تاریخی در کشور ما دارند.صنایع دستی در افغانستان در داخل و خارج از کشور مشهور هستند.مردم کشور ما به سوزن دوزی بسیار علاقه مند هستند.زیبایی یک محصول کار دست نشان دهنده تلاش و زحمت زنان در افغانستان است.

در پروژه توسعه افغان, من بسیار علاقه مند پروژه های دست ساز شاگردان مکاتب شدم زیرا با بسیار مهارت بافته شده بودند.این پروژه های دست ساز شامل پارچه و شال هایی بود که با پشم و ابریشم رنگارنگ یکجا شده بود.قالین های حیرت انگیز دستی افغانستان نشان دهنده استعداد دختران افغان میباشد.صنعت قالین دربر گیرنده بخش عظیمی از محصولات بانوان در افغانستان میباشد و در سطح جهانی بخطر کیفیت بالایی که داردشناخته شده است اما متاسفانه توسط کش.رهای همسایه خریداری و مارک آنها رویشان انداخته میشود.

بانوان افغان همیشه با مشکلاتی از قبیل خریداری مواد خام مواجه هستند همچنان پیدا کردن مکان مناسب صنعتی و فروش محصولاتشان در آن مکان.به طورمثال در صنعت جواهرات, خریداری سنگ های قیمتی و زیبا یک مشکل عمده برای بانوان به شمار میرود زیرا آنها مکلف هستند تا از خرده فروشان تهیه کنند که این خود باعث افزایش قیمت تولید میگردد.در روی دیگر ناامنی, شرایط کار برای زنان, ناپسند شمردن جامعه, نبود مکان های مناسب تجاری و عدم توجه دولت به زنان باعث گردیده تا بانوان دست از تجارت  خود بردارند و نتواند محصولات دستی خود را توسعه دهند.استقلال زنان مهم ترین چیز است.

محصولات ما عبارتند از حلقه, گوشواره, گردنبند و ستهای نقره, و ما جواهرات را به رنگهای مختلف با سنگهای قیمتی چون یاقوت, سنگ چینی, زمرد سبز و عقیق. ما شایسته صنعت دستی میباشیم و در اینجا از همکاری دولت ایتالیا سپساگذاری میکنیم.رئیس نهاد مدنی بانوان در کابل اظهار میدارد"هیج بازار مناسبی در افغانستان مخصوصا برای زنان وجود ندارد تا محصولات را به فروش برسانند"همچنان او میافزاید که صنایع دستی زنان توسط بعضی موسسات خارجی مورد حمایه قرار گرفته است اما محصولات آنها در بیرون از کشور نشان داده و به فروش میروند. او میگوید بانوان با شرایط بازار آشنا نیستند به همین علت باعث کاهش درآمد آنها گردیده است" من این مطلب را در یک روزنامه خواندم."

 

اکنون, نسل جوان افغان علاقه مند طرح های غربی شده اند اما همگام با طرح های جالب افغانی.بهتر است تا ما از فرهنگ افغان استفاده کنیم و مردم افغانستان بویژِه جوانان را انگیزه دهیم لباس های سنتی خود را با یک طرح جدید استفاده کنند.

خواهر من الهه محبوب علاقه مند این پروژه شد و تصمیم گرفت تا بانوانی را که در صنعت دستی و جواهرات در ولایت هرات کار میکنند را کمک کند.پروژه, آغاز از یک مکتب دخترانه, جهان فشن را در افغانستان تغییر خواهد داد.همراه با طرح های جدید چیزی که از طرح های سنتی الهام گرفته است, و با تغییرات جدیدی که به آنها علاوه خواهد شد, جهان فشن را تغییر خواهد داد. شاگردان دختر با وصل شدن به انترنت از دنیای مد و فشن آگاه خواهند شد و انها را در قالب طرح های جدید خواهند ریخت.بنا ما شاهد جوانانی خواهیم بود که در عرصه قشن و مد تغییرات عمیقی در افغانستان خواهند آورد.

 

شما نمونه های کاری را از جوانان ما به زودی خواهید دید.آنها تا کنون برای خود نام تجاری را انتخاب نکرده اند.البته این به نام محصولات زنان افغان در بیرون از افغانستان یک روز معرفی میگردد.

عامل مهم موفقیت و پیشرفت این اقدام به کار گیری استراتژی های مفکوره های هدفمند است. در حقیقت با ساختن رسانه های دیجیتالی به عنوان حرفه ای و ویدیو ها برای حمایت از پروژه های فشن و هنری مردان و زنان افغان است.به همین  منظور است که سیتادل نیویورک و افغان سیتادل با هم دیگر یکجا شده اند تا یک استدیو فیلم و تیم رسانه اجتماعی را گرد هم بیاورند تا موضوعات جالب و درخور طرح فشن افغانستان, توسعه و محصولات را بسازند.هدف این است تا یک رابطه مستقیم بین طراحان فشن افغان و شرکت های تولیدی پوشاک همراه با خریداران و مشتریان بین المللی داشته باشیم و آنها را از محصولات و طرح ها آشنا کنیم.

 

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160