موقعیت سینما و روش های پشتیبانی مالی فیلم - جنیفر ریکاپ

Posted on at

This post is also available in:

استیون سودربرگ یکی از فیلم سازان مورد علاقه من است. او بعضی از فیلم های مورد علاقه من مانند اقیانوس ۱۱، ارین بروکوویچ، کونتاجیون و دیگر کارهای عالی مانند سیریانا، گود نایت و گود لاک را تهیه نموده . او حرفه فیلم سازی را جشنواره فیلم پال مه دور در سال ۱۹۸۹ با فیلمهایی همچون سکس، دروغها و نوار ویدیویی آغاز کرد. وقتی او بازنشستگی خودش را از صنعت فیلم سازی در اوایل سال جاری اعلام کرد برای همگی شوکه آور بود. اما بیاییم هنوز امیدوار باشیم که او هنوز بخشی از صنعت فیلم سازی باشد. امامن امیدوارشدم وقتی چند ماه پیش فهمیدم او میخواهد در جشنواره فیلم سان فرانسیسکو که هفته پیش باز شد سخنرانی کند. و این واقعا یک سخنرانی بود، ۳۸ دقیقه صحبت در مورد موقعیت سینما چیزی که خودش آن را بیهوده گی میدانست. موضوع جالب این بودکه قرار نبود که آن را بصورت آنلاین پخش کنند، نوار صوتی به بیرون درزکرد و ویروسی شد.

وقتی شما آن را ببینید، متوجه میشوید که او بطور یقین میداند چگونه برای حضارنطق کند،ازشروع برنامه به جک های کوتاه و مهارتش درسخن گفتن. اوبه وضوع جایگاه کنونی سینما را تشریح کرد وخاطرنشان ساخت که درمسیردرستی به پیش نمیرود. استدیوهای فیلم سازی همه چیز را در غضبه گرفته اند و به استعدادها و ایده های جدید اجازه رشد نمیدهند. استدیوهای اجرایی فیلم سازی در مورد فیلم سازی چیزی نمیدانند ولی بخاطر پشتوانه مالی تنها کسانی هستند که تصمیم میگیرند. من قویا به شما توصیه میکنم که ویدیو و ترانسکریپت ها را تماشا کنید، و از لحاظ حرفه ای میتوانید متحوای فیلم را این که در مورد چه چیزی در آن صحبت میشود برداشت کنید، سودربرگ یک کارگردان و تهیه کننده است، و سرو کارش با فیلم و استودیو و بازار فیلم ایندی بوده است.

در مورد پشتیبانی مالی فیلم، او میگوید  : ما هزینه برای فیلم را داریم که مشکل بزرگی است. پیدا کردن پول برای تمویل مالی فیلم یکی از مشکلات اساسی است که یک فیلم ساز با آن روبرو است. چه فیلم ساز مطرح و یا تازه وارد باشد. بحرحالاو در مورد توزیع آنلاین فیلم و یا پشتیبانی آن صحبت نکرد. بطور یقین این یک گزینه پیشنهادی برای نطق بعدی خواهد بود. در آخرین بلاگ، فیلم ساز مارک کوسزیوسکی تمام پروسه فیلم سازی مستقل را توضیح داد. در مورد تمویل مالی او گفت : تمویل مالی برای فیلم های کوتاه مشکل است چون هزینه فیلم های کوتاه بسختی بازمیگردد چون بازار برای فیلم های کوتاه کوچک تر از بازار فیلمهای مستند است. و این یک حقیقت است و یکی از دلایلی که او در فیلم انکس موفق است، برای مثال خرید کامره های جدید برای فیلم برداری فالینگ از درآمدی که از طریق وب تی وی خودش بدست آورده است. او به توزیع فیلم ادامه میدهد : گزینه دیگر رسانه های اجتماعی و صفحات آنلاین فیلم است. من میخواهم این مسیر را طی کنم چون میخواهیم تا جایی که امکان دارد افراد بیشتری فیلم من را ببینند. او یک صفحه عالی دارد، کوسزیوسکی در لیست ارین پیک فیلم انکس است. که ترافیک بیشتری را به صفحه او هدایت میکند و درآمدش را بیشتر میکند. و همچنین بخاطر اینکه او بلاگهای پر محتوا در مورد فیلم سازی و توزیع فیلم و پشتیبانی مالی آن مینویسد، او تعدادی از آخرین مقاله های خودش را دارد که در انکس پرس برگزیده شده اند گست بلاگز ، که به ترافیک در صفحه وی کمک میکند. اگر شما فکر میکنید فیلم ها و بلاگ های شما نیز باید همین مسیر را طی کند، به ما ایمیل کنید.

 

مارک کوسزیوسکی و تعدادی از همکارانش در صحنه فیلم فالینگ.

 

در این هفته که گذشت، به صنعت روزنامه نگاری وبلاگ که درمورد : ما به همایش بالونها معتقدیم نگاهی انداختیم. و در فیلم های جدید : استوری بورد و فیلم های انیمشن توسط کن تورنر و با انترویو که توسط رویا سادات، فیلم ساز و موسس افغان صورت گرفت را دیدیم.


هفته دیگر ما اولین اپیسود پرسفونه را که توسط میزا استاک تهیه شده است. به نمایش خواهیم گذاشت. آماده دیدن آن باشید.

(First Photo, Credit: MonstersAndCritics)


- Jennifer



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160