تقویت زنان با فیلم های سرگرم کننده - ادن

Posted on at

This post is also available in:

 

فیلم مستند ادن داستان یک دختر را بازگو میکند، ادن، اختتاف میشود و مجبور میشود تا بعنوان یک فاحشه در دنیای قاچاق ترافیک انسان کار کند. این فیلم در ۲ آپریل به نمایش گذاشته میشود و بر اساس داستان واقعی نوشته شده است. در مورد چونگ کیم و تجربه اش بعد از اختتاف و کار بعنوان فاحشه می باشد. من واقعا به تماشای این فیلم علاقه داشتم. در حقیقت من مجبور به تماشای این فیلم بودم. من متنفر بودم که از باند فحشا صحبت کنم و به دخترانی که مجبور به این کار هستند فکر کنم، چیزی که مطمئنم اکثر افراد همینگونه هستند. واین دلیلی است که ما دوست نداریم درمورد آن صحبت کنیم. این فیلم نکات قابل توجهی دارد که درآن امید وتلاش یک دختررا دروضعیت بسیارناامید کننده نشان میدهد. این فیلم داستان یک قربانی نیست.وهمچنین یک فیلم ناامید کننده نیست.این فیلم به ما می آموزاند که چگونه زنان را قوی بسازیم. این غیرت یک زن جوان بااستعداد را در شرایطی غیر ممکن نشان مورد ستایش قرار میدهد. من هیچ وقت فکر نمیکردم فیلمی در مورد باند فحشا پیدا کنم، ولی شما در اینجا این را دارید. 

 

چگونه این فیلم به ما می آموزاند که چگونه زنان را تقویت کنیم ؟ ابتدا من ناچارم که داستانی را از زمان بچگی ام برای شما تعریف کنم، یک داستان ترسناک. من در برانکس بزرگ شدم و همیشه مواظب اطراف خود هنگام راه رفتن بودم. یک روز در حال راه رفتن از مکتب به خانه بودم که متوجه شدم که موتری با سرعت بسیار آهسته از پشت من حرکت میکند. و ناگهان کنار من در سرک توقف کرد. یک مرد از موتر بیرون شد و از پشت سره من شروع به راه رفتن کرد. من بسرعت متوجه شدم. او سره من فریاد زد، " هی نامت چیست ؟ " من به او جواب دادم، چون بهتر بود برای دیوانه ها تیکه استخوانی بندازی … آنها دیوانه میشوند. او گفت " کجا میروی ؟ " مندوباره جوابش را دادم، اما دروغ گفتم. یک سری از محاسبات و جمع بندی سریعی که در آن لحظه کردم به من گفت که گفتن حقیقت در این لحظه ممکن است مرا به دردسر بیندازد. حقیقت این بود که من به خانه میرفتم. جایی که هیچ کس ممکن نبود باشد بغیر از من. بناء گفتم " من به خانه دوست پسرمیروم" . اوگفت "خوب؟وبسرعت ازمن دورشد وبه طرف موترش رفت ، وازمحل دورشد. بعضی وقت ها فکرمیکنم اگرمن حقیقت رامیگفتم چه میشد؟ممکن بود اینجا نبا شم تا اینها را بنویسم . این ممکن بود پارانوئید بنظر بیاید، اما اینگونه نبود. این به ادین مربوط بود، شخصیت اصلی داستان چون او در لحظات مهمی از داستان نتوانست استفاده کند ، او خیلی ساده بود. شخصیت اصلی داستان دختر جوان و بسیار باهوش بود که در جریان فیلم پیدا کرده بودیم، اما بخاطر ساده گیش بعنوان یک قربانی در فیلم بازی میکرد. این خیلی تاسف بار بود که ما در جامعه ای زندگی میکنیم که یک دختر بدون دلیل نمیتواند ساده باشد، اما این یک حقیقت است. والدین میتوانند کسانی باشند که این ساده گی را برطرف کنند ! 

 

دقایق مهمی از دختر جوان در فیلم با استرس ودودلی گذشت ونتوانست ازآن استفاده کند : 

 

۱. درست بعد از ملاقات او ، مردی که با او در یک بار حرف میزد میرود تا یک تلفن سریع بکند، و بسرعت به او میرسد.

۲. مرد علاقه امند است تا بعد از نوشیدن مشروبات الکلی به رانندگی ببرد زمانی که او زیر سن بود، و او کامنت میگذارد که او چگونه ۲۱ سالش نبود.

 

چرا او به این چیزها روی آورد ؟ او سعی میکرد که خوب باشد. در شروع فیلم از نحوه برخورد او با والدینش واضح بود که آنها هیچ وقت با او در مورد محفوظیتش حرف نزده بودند. بنظر می آمد که احساس امنیت میکنند، همچنین او در ابهام بود از اینکه والدینش ممکن است قبول نکنند. اما این واقعا به چه معناست ؟ بزرگ شدن با مادرم به من این احساس را داده بود که من نمیتوانم به مردان اعتماد کنم. او به من گفت هیچ وقت با یک مرد تنها نباش، تنها چیزی که من میدانستم. آیا میدانید یکی از راه هایی که دختران مورد حمله و سوء استفاده جنسی قرار میگیرند از طریق دوستان نزدیکشان و یا اقاربشان می باشد ؟ این طرز  فکر به این معنا است که اگر شما نمیتوانید با یک مرد یا اقاربتان در یک اطاق تنها باشید. یقینا نباید به مردی که در بار میبینید اعتماد کنید. بهتر است در امنیت باشید و اینکه چرا شما نمی خواهید با یک مرد در اطاقی تنها باشید اگر دختر جوان هستید ؟ آنها از شما بزرگتر هستند، قوی تر هستند، و بعضی از آنها وجدان ندارند بحرحال شما ممکن است که مورد تجاوز قرار بگیرید و یا اختتاف شوید. 

 

من واقعا اقتباسی ازیک زن تروجان هستم که مشکلات قاچاق زنان را بازگو میکنم. در اینجا انترویو با فرانسیسکو رولی را در فیلم انکس در این باره می بینید :

ادن مثالی بارزی از خطرات موجود بر سر راه زنان و دختران است. ما در جامعه ای زندگی میکنیم که بد بنظر می آید. و یقینا خوب نیست که افراد اختتاف شوند و به مسیر فحشا وارد شوند،مانند یک خواب وحشتناک. اگر شما یک دختر جوان هستید و به بار میروید: و بصورت گروهی مسافرت میکنید، به خانواده تان بگویید که کجا میروید ( حداقل به همسایگانتان ) و هیچ وقت با پسری که نمیشناسید تنها نباشید، مافیای فحشا خبرنمیکندوخطرناکاست. بنا دختران کمی وقتتان را صرف هنرهای رزمی کنید و با خودتان اسپری فلفل حمل کنید. و فیلم ادن را ببینید و اگر برای شما کافی نبود هنرمند مشهور جامی چونگ و مت اولیاری را ببینید. 

 

برای وبلاگ های بیشتر، فیلم وتوانمندسازی روی دکمه سابسکرایب دراینجا کلیک کنید

 

دراینجا میتوانید کلیپی در فیلم انکس از نیکولاس کیج بعنوان سفیر یو ان در زمینه قاچاق انسان تماشا کنید :

- Lillian Rodriguez 

 

 



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160