علاقه مندی به هش تگ

Posted on at

This post is also available in:

نخستین کاربرد هشتگ(Hashtaq) از تویتر آغاز شد, بحیث یک راه بسیار آسان برای جستجوی موضوع های مورد علاقه کاربران. 

هشتگ بحیث یک دیدگاه اصیل بحیث آسانترین راه برای یافتن آنچه میخواهید ,در یک لحظه جهان را تسخیر کرد. البته گوگل از این قائده استثنا است. فکر نمیکنم که روزی هشتگ بتواند جای گوگل را بگیرد.

تعداد زیادی از مردم هشتگ را برای تعقیب موضوع های مورد علاقه خود و پیدا کردن هم اندیشه های خود در مورد یک گروه, هنرپیشه و یا فلم به کار می برند, مانند گروه های بد نام بالیبرز(Beliebers) و دیرکشنرز(Directioners) که مشهور اند در کاربرد هشتگ ها در سطح جهانی برای مجموعه بزرگ از علاقهمندان خود.  البته کسانی هم هستند که هشتگ ها را برای موضوع های سرگرمی استفاده میکنند. 

اما در بعضی موارد دیگر مانند داستانهای تلویزیونی, شبکه های اجتماعی و تارنماها که آخرین مورد آن فیس بوک است ,با تقلید از آن, هشتگ را برای اهداف خود استفاده کردند. در این مورد, مردم در کاربرد هشتگ در فیس بوک چی فکر میکنند؟

 

چرا فیس بوک دست به کاربرد هشتگ زده است؟ شاید به این خاطر که مجموعه اداره کننده فیس بوک خواستند از مشهور بودن و رایج بودن آن استفاده کنند, و شاید هشتگ را ویژگی خوبی برای تارنمای خود دانسته اند. امروزه میتوان هشتگ را در همه جاه و هر جاه دید, روی تارنماها, برنامه ها, بالاپوش ها, کلاها, گلوبندها... هرجاه و روی همه چیز. 

در اینجاه تعدادی از نمونه ها آورده شده اند که مشهور بودن هشتگ ها را نشان میدهند.

 

 این تنها تارنماها نیستند که از هشتگ استفاده میکنند بلکه نمایش ها تلویزیونی مانند "امروز صبح" و "مستندها" از شبکه چهار و برنامه پاول او گرهدی در عشق سگها(Paul O’Grady’s for the love of dogs)  از هشتگ برای مشهور شدن و جذب بیننده بیشتر استفاده میکنند. نمایش "امروز صبح"  از هشتگ در کارگاهای خود استفاده میکنند تا بازدیدکنندگان در مورد موضوعی که در نمایش صحبت شد به گفتگو بپردازند. این یک روش بسیار خوبی است تا بیندگان را در عین حال سرگرم و مصروف نگهدارید.

بعضی وقت ها خواندن جملات که بدون فاصله با هشتگ مینویسند خواندن آن مشکل است و بسیار گیچ کننده , اما نسل نو با این مشکل به نحوی کنار آمده است. من هشتگ را بخاطر ارتباط با افراد هم علاقه خود دوست دارم و این یک روش ویژه ایست تا موضوع های تازه در مورد فلمها را جستجو کنیم و یا موضوع های تازه در مورد کارگردان, خبرها و یا گروه کمیدی دلخواه خود ببینیم. در مورد تمام کسانیکه علاقهمند این موضوع ها اند فقط میتوانید با وارد کردن یک عبارت ساده مانند هشتگ خبرهای فوری(#breakingnews) معلومات بدست آورید.

برای فرد علاقهمندی مانند من, دوست دارم که شیوه های کاری عالی, تصویرهای انگیزشی, و یا موضوع های معمولی در برنامه ها و تارنماها که به آن انستاگرام(Instagram) میگویند را نیز با استفاده از هشتگ بدست آورم.

گام بعدی هشتگ چی خواهد بود؟ همین حالا هم میتوان آنرا در انترنت, تلویزیونها, رخت ها و ابزار آلات یافت. این نماد کوچک در گام بعدی کجاه را تسخیر خواهد کرد؟ از آنجاییکه اعضای مجلس همین اکنون هم در تویتر اند, شاید از این به بعد ملکه هم کارهای روزانه خود را با هشتگ بنویسد و یا شاید نام فلمها هم با هشتگ نوشته شود. هرکاری که خواهد شد, مطمئنم که هشتگ به راه خود ادامه خواهد داد تا جهان را مانند یک طوفان تسخیر کند و به موفقیت امروز خود باقی خواهد ماند. 

#تشکر از اینکه خواندید

ایماردل(Emmerdale), کورونیشن استریت(Coronation Street) و ایسترندرز(Easternders) همیشه از داستانهای همدیگر تقلید میکنند. آنها بهترین موضوع ها و گاهی بدترین موضوع ها را از همدیگر تقلید میکنند. 



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160