آیا میدانید که چای سبز از چه اهمیت صحی برخوردار است؟

Posted on at


هزاران سال است که چای سبز به عنوان یک دارو مورد استفاده قرار میگیرد این گیاه از چین منشا گرفته ودر کشور های اساییی استفاده زیادی دارد.


علت اینکه چای سبز مفیدتر از چای سیاه است پروسه امده سازی یا پردازش چای سبز است. طوریکه چای سبز به روشی پردازش یا اماده میشود که مقدار زیادی از ماده کیمیاوی(انتی اوکسیدانت) در چای باقی میماند یعنی کاملا این ماده از بین نمیرود در حالیکه در روش پردازش چای سیاه این ماده کا ملا از بین میرود.این ماده (انتی اکسیدانت)است که چای سبز را مفید ساخته است .


درین جا لیستی را از فواید چای سبز مینگاریم که شاید تاحالا از ان بی خبر مانده بودیم. بعضی ازین فواید هنوز جدال بر انگیز یا مورد بحث هستند که دانشمندان درباره شان نظرات مختلف دارند.



کاهش وزن: چای سبز پروسه میتابولیسم یا هضم و جذب را سریع میسازدطوریکه اوکسیدشن چربی ها را زیاد میسازد و همچنان میزان تبدیل شدن غذا به انرزی یا کالری را زیاد میکند.


دیابت یا مرض قند: چای سبز میزان گلوکوز در خون را منظم میسازد و ما نع بالا رفتن قند در خون بعد از غذا خوردن میشود که درتنیجه این عملیه باعث این میشود که انسولین به مقدار زیاد تولید نشود و درنتیجه از تمجمع چربی جلوگیری میکند.


بیماری های قلبی: دانشمندان معتقدند که چای سبز پوشش رگها راتوانمند میسازد درنتیجه رگها را در مقابل تغیرات فشار خون مقاوم میسازد.واین توانمند شدن پوشش همچنان برای جلوگیری از لخته شدن خون مفید است (لخته شدن خون یکی از مهم ترین علت های ایست قلبی است).



سرطان مری: چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش میدهد .وهمچنان  مفکوره  وسیعی وجود دارد که چای سبز سلول های سرطانی راازبین میبرد بدون اینکه به سلول های سالم که در اطراف سلول های سرطانی قرار دارندضرری برساند.


کلسترول:  چای سبز میزان کلسترول را در خون کنترول میکند .


الزایمر و پارکنسونیزم: اعتقاد براین است که چای سبزباعث تاخیر پروسه بد تر شدن بیماری الزایمرو پارکنسونیزم میشود.تحقیقاتی و مطالعاتی که بالای موش ها انجام شده نشان میدهد که چای سبزسلول های مغز را از مردن حفاظت میکند و سلول های معیوب یا مختل را دوباره احیا مینماید.


پوسیده گی دندان: مطالعات نشان داده است که ماده کیمیاوی مخصوصی که در چای سبز وجود دارد توانایی از بین بردن باکتریا ها و ویروسهای رادارد  که باعث التهابات و عفونت های گلو و دندان و پوسیدگی دندان میشوند.


فشار خون:مصرف منظم چای سبز میتواند خطرمبتلا شدن به فشار خون را کاهش دهد.


افسرده گی روحی:  تیانین یک نوع امینو اسید است که در چای سبز وجود دارد و این یک ماده آرام بخش و راحت کننده است.


ضد باکتریا و ضد ویروس: ماده بنام کاتچین در چای سبز وجود دارد کاتچین یک ماده ضد باکترایی و ضد ویروسی قوی است .


فواید برای جلد :چای سبزدر جلوگیری و ازبین بردن چروک ها در جلد خصوصا جلد روی و از بین بردن علامات پیری کمک زیادی میکند. این بخاطر خاصیت انتی اکسیدانت و خاصیت ضد التهابی چای سبز است.


مطالعات رو ی انسانها و حیوانات نشان داده است که استعمال کردن موضعی چای سبز روی بعضی لکه ها یکه در اثر نور خورشید بجود امده اند موثر و مفید است



About the author

sadiqahrari

Sadiq was born in Herat city of Afghanistan and joined Herat University then got the Sholarship from Cairo University and graduated from Faculty of medicine Cairo Univercity in 2012 . he is able to speak Persian, English,Arabic,he is interesting in reading, drawing and writing

Subscribe 0
160