دکتر راجیو شاه، سفیر کراکر و جواد، آموزش دوامدار با یونیورسیتی آمریکایی افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

 

سال نو افغان ها مبارک ، ۱۳۹۲ 

 

امروز،سال نو افغان ها نوروز را جشن گرفته و به اضافه آن به شهر واشنگتن برای صرف مهمانی شام در جشن تاسیس یونیورسیتی آمریکایی افغانستان، زنان ممتازومرکزبین المللی برای توسعه اقتصاد زنان شرکت کنیم.

 

 

فرشته فروغ، رایزن فرهنگی فیلم انکس در آسیای مرکزی و جنوبی، سیمون مالتسیو و الکسی لیوچنکو، فیلم سازان فیلم انکس، همرای من در این مراسم شرکت کردند و انترویو با دیپلومات های مطرح رئیس USAID راجیو شاه، سفیر سید طیب جواد و سفیر ریان کراکر را ترتیب دادند. این وقتی بود که در عقب منتظر باشم و به آنها اجازه دهم تا مراسم را برگزار کنند، به برقراری روابط و مشخص کردن اهداف خود بپردازند. نتیجه بالاتر از توقعات بود و تحرک وپویایی کارکنان مارا نشان میداد.

 

 

من با دیپلومات های مختلفی دیدار کردم و افرادی که در بخش آموزشی افغانستان دخیل بودند را دیدم، بویژه  دانشگاه آمریکایی افغانستان. من با آنها کانسپت آموزش دوامدار و بشر دوستی ارزش آموزش برای محصلان افغان در دنیای رسانه های اجتماعی، رسانه های دیجیتالی و فیلم سازی را شریک ساختم. امروز، برای فیلم انکس ، افغانستان منبع بزرگی برای مقاله نویسان جوان افغان، فیلم سازان و آپلود کردن صدها فیلم و انترویو برای مراکز فیلم آنلاین میباشد. این کار با تشکر از دید عالی و تخصص رویا محبوب ، انرژی و تمرکز جوانان افغان و همکاری بین المللی افرادی مانند فرشته فروغ، الکسی لیو چنکو و سیمیون مالت سیو صورت گرفت .

 

 

فردا ما ملاقات با نمایندگان USAID خانم ماورا اونیل ، افسر اجرایی  ارشد و کنسولگر ارشد خانم کاتلین ام.سی. گوان، مشاور ارشد USAID در افغانستان و خانم پریا جایسینگانی، رئیس موبایل سلوشن یو.آس.آی.دی، برای مرحله جدیدی از انترویوها و کانسپت های جدیدبرای آموزش مستحکم و دوامدار، مسئولیت اجتماعی و بشر دوستی در افغانستان و دیگر مناطق آسیای مرکزی و جنوبی می باشد.


 

 

 

هفته دیگر، من گفتگوها را با رئیس دانشگاه آمریکایی  افغانستان دکتر میخایل اسمیت، به هدف باز کردن درهای همکاری بین این فاکلته و فیلم انکس را برای حمایت مالی، نویسندگان، ژورنالیستان و فیلم سازان علاقه مند به پروژه های توسعوی افغان، وومن انکس، انکس پرس و شبکه فیلم انکس دنبال میکنم.

 

 

شب بخیر، موفق باشید.



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160