افغانستان - سریلانکا

Posted on at


تیم ملی فوتبال افغانستان در دومین بازی در هشتمین دور مسابقات کشورهای جنوب آسیا به مصاف تیم سریلانکا رفت و توانست این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و بعنوان اولین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سریلانکا به پایان رسید.

در نیمه دوم، آقای کارگر سرمربی تیم فوتبال افغانستان مشرقی را در ابتدا از بازی بیرون کشید و رفیع بارکزی را وارد میدان کرد.

با این تعویض، تیم افغانستان در میانه میدان، بازی رادردست گرفت. در اوایل این نیمه صاحب یک ضربه پنالتی شد. این پنالتی را بلال آرزو به دست دروازه بان سریلانکا کوبید تا نتیجه کماکان یک بر صفر باقی بماند.

در دقیقه ۷۶ این دیدار تیم فوتبال افغانستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد این ضربه را اسلام امیری کاپتان این تیم از فاصه حدود ۳۵ متری با زیبایی و قدرت فراوان و روی اشتباه دروازه بان سریلانکا درون دروازه این تیم جا داد. این گل را می توانیم تا کنون بعنوان بهترین گل این دوره از مسابقات یاد کنیم.

در ادامه مسابقه کارگر دست به تعویض زدو هر دو مهاجم خود را تعویض کرد و صدیق ولیزاده و حشمت الله بارکزی را به میدان فرستاد.

اسلام الدین امیری با یک ضربه بسیاردیدنی و از فاصله دور، دومین گل افغانستان را درون دروازه سریلانکا جا داد.

در دقایق پایانی این دیدار افغانستان کاملا بازی را در دست گرفت و در چندین موقعیت می توانست گل های بیشتری را بزند اما با بی دقتی، این فرصت ها از دست داد تا اینکه حشمت الله بارکزی در یک موقعیت تک به تک و با دریبل دروازه بان سریلانکا، توپ را برای بار سوم توپ را وارد دروازه بدون دروازه بان سریلانکا کرد تا افغانستان بعنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شود.

وهمچنین اسلام الدین امیری به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

افغانستان در آخرین بازی مرحله گروهی روز جمعه برای تعین سرگروه به مصاف تیم مالدیو می‌رود.

 به امید موفقیت تیم ملی افغانستان.

 



About the author

160