خوب باوری و خودشناسی دو گزیته برای هویت زنان

Posted on at



زنان برای شکل دهی و تکمیل هویت فرهنگی شان در جامعه مانند افغانستان افزون بر فعالیت های دوامدار فرهنگی و تلاش های عمده شان در این راستا نیاز به عملی سازی دو گزینه زیر دارند


:
1- خود باوری
2- خود شناسی
خود باوری چیست؟



خور باوری به معنایی باور داشتن به ظرفیت ها و توانایی های فردی است. که هر انسانی با گذر از مرحله خودشناسی به مرحله درک توانایی ها و استعداد خود میرسد
خود بتوری به تحقیب دیگر انگیزه یی برای شناخت خود و رسیدن به مرحله اعتماد به نفس است. که هر آدمی -به ویژه زنان- باید این انگیزه و خود باوری را در وجود خود تقویت کند تا مرحله اتکا به ارزش های خود برسند.
چیزی که امروز به شدت زنان افغانستان از عدم شناخت آن رنج میبرند و از سوی دیگر همین عدم شناخت سبب ایجاد مشکلات و چالش ها در برابر آنها میشود.
مساله نبود انگیزه خود باوری در وجود آنها است


.
زن افغان با توجه به ده ها مشکل عمده یی که فرا راه وی در جامعه وجود دارد باید این انگیزه و خود باوری یا باور داشتن به ظرفیت ها و توانایی های خود در وجودش تقویت کند تا برای شکل دی وتکمیل بخشی از هویت فرهنگی و فردی خود در جامعه عمل کرده باشد.
خود شناسی کدام است؟



خودشناسی همان گونه مه در آغاز گفته شد به معنای شناخت انگیزه ها و عواملی است که نحوه منجر به توانایی ظرفیت فردی و استعداد ذاتی آدم ها میشود.
زیرا ظرفیت و توانایی چیزیست که به طور طبیعی در وجود هر آدمی موجود است و به نقل از دانشمندی در وجود هر انسانی استعداد تهفته است.
اما مهم این است که این استعداد نهفته کشف . درک گردد


.
زنان از شمار افرادی اند که به طور طبیعی و حتئ فوق العاده و نیز خارق العاده دارای استعداد و توانایی های بالای هستند.
اما این استعداد زمانی کشف و بالا ست  که زنان جامعه ما به مرحله خودشناسی رسیده و یکجا به انگیزه خودباوری متکی به خود شده و از این رو گزینه یعنی خود باوری و خودشناسی برای شکل دهی به تکمیل هویت فرهنگی شان استفاده کنند


و با تشکر از توجه تان


.



About the author

roqiaakbary

Roqia Akbary lives in Herat Afghanistan. She is student at Ali Sher Nawaie High School in 11th Class, she was born in jule 1997.She likes football and basketball, her favorite subject is English and Computer and favorite color is blue. She likes writing blogs in Film Annex.

Subscribe 0
160