فرق در برتری عصر جدید با عصر قدیم

Posted on at


آیا عصر جدید بهتر است یا عصر قدیم بهتر بود؟


در ګذشته دوستی وصمیمیت بیشتر بود. در قدیم زنده ګی بر شور وهیجان بود. خنده و زیبای زنده ګی بیشتر بود.ترافیک نبود آلوده ګی هوا نبود.


خوب حالا اګر ما خاطرات کودکی خود را به یاد بیاوریم حتما دلتنګ می شوید زیرا در کودکی همه با هم بودیم غم و غصه ای نداشتیم. کینه و حسادت نبود. دیوار تمام خانه ها از درختهای داخل کوچه بایین تر بود. تمام مردم روز وشب باهم بودند، با هم غذا می خوردند، با هم ګار می کردند و با هم استراحت می کردند.


اما فعلا که عصر مدرن است. مردم همه با هم حسادت دارند، خصومت ها زیاد اند، همه به فکر بدست آوردن بول است، دوستی وصمیمیت کم شده به زبان ساده تر ګفته می توانم که:که برادر برای برادر کمک می کند.


تکنالوزی روز به روز بیشرفت بیشتر می کند. وبا بیشرفت تکنالوزی بیکاری زیاد میشود به زبان ساده تر همه کارها دستګاهی شده است.و با بیشرفت تکنالوزی خشونت و کشتن آسانتر شده است.


فریبکاری، دشمنی، بی وفای وغیره افزایش نموده. هر کس به فکر بدست آوردن مقام بالاتر برای خودش است.


در قدیم همدلی وهمدردی تا حدی زیاد بود که وقتی برای کسی مشکلی بیدا می شد یا برای کسی اتفاقی می افتاد همه اهالی همان محل برای رفع مشکل آن کوشش زیاد مینمود که فعلا این رسم مروج نیست.در ګذشته وحدت و اتحاد زیادی بوده. مردم دارای همت بالای بود.


اما حالا مردم به مرور زمان از هم دورتر می شوند و از هم جدا می شوند واز در مدت طولانی از حال همدیګر خبر نمی شوند.


بس ګفته می توانیم که صمیمیت و دوستی به مرور زمان از بین میرود. و به امید اینکه دوستی وصمیمیت بیشتر شده و زنده ګی مردم مانند قدیم برشور وهیجان باشد.



About the author

mirwaisbarak1

he is mirwais barak,from afghanistan

Subscribe 0
160