نگاهی نو به برد های متوالی فوتبال افغانستان و نزدیک شدن آن به ورود در جام ملت های آسیا

Posted on at


اولین نکته ای که جالب است و هیج تعارفی هم داخلش نیست این است که جامعه ای افغانستان از لحاظ بهره ی هوشی و توانایی جایگاه خوبی در سطح دنیا دارد .و نخبه گانی بسیار توانایی دارد اما متاسفانه نهادی وجود ندارد که در بخش های گوناگون به صورت تخصصی به نخبه گان عزیز مان بپردازد .



 موضوع فوتبال بیشتر یک بحث مهارتی است یعنی فوتبال بیشتر از اینکه علم باشد یک مهارت است .اما نکته ای که نباید از آن غافل ماند بحث مدیریت تیم هم بسیار مهم است . با توجه به مدیریتی که در حال حاضر بر فوتبال ما حاکم است نتیجه نیز همین خواهد بود .


من بر این باورم که استعداد افغان های ما در زمینه ی فوتبال خیلی فراتر از اینها است اما باید این استعداد ها سازماندهی و مدیریت شوند .


این مسابقات چنلج کپ جنوب آسیا تیم های ضیعفی در آن شرکت دارد و برد افغانستان کاملا طبیعی است چون تیم فوتبال افغانستان در بین کشورهای جنوب آسیا رتبه ی یک را دارد .


اما باز با این حال پدیده ی بردن خصوصا برای جامعه افغانستان که سالهاست غرور ملی را در راستای موفقیت در عرصه های گوناگون جهانی کم تجربه کرده است بس امری شیرین و گواراست .و نوش جان این ملت .


باور من این است که اگر افغانستان را یک تیم قوی و غیرخائن و غیر فاسد اداره و مدیریت کند جامعه ی افغانستان در بخش های گوناگون در سطح جهانی بسیار قوی می درخشد .



About the author

160