کیا دوست دارند که تو عکس زیباتر به نظر برسند؟

Posted on at


جهره شما از سمت جپ، بهتر به نظر میرسد یا راست؟


 چهره سمت چپ فردی که ژست گرفته است،احساسات  بیشتری به نمایش میگذارد که در نتیجه ببنندگان،رضایت"زیبائی شناختی"بیشتری را از این تصویر بدست میآورند.


محققان میگویند تحقیق آنها ثابت کرده است که چهره افراد از سمت چپ،بهتر به نظر میرسد.


در حالی که مطالعه جدید، یک الگوی اثبات‌ شده علمی را در مورد بهتر به نظر رسیدن چهره نشان داده است، دیگر نیازی نیست تا ساعت‌ها وقت خود را در مقابل آیینه صرف کنیم.

هم مردان و هم زنان، زمانی که از سمت چپ چهره نقاشی شدند، در مقایسه با نقاشی سمت راست چهره‌شان، جذاب‌تر به نظر رسیدند.

اگرچه این نظریه، ممکن است جدید نباشد، چرا که این موضوع به زمان نقاشی رنگ و روغن باز می‌گردد، زمانی که اشخاص تمایل داشتند که سر خود را به نحوی بچرخانند تا سمت چپ چهره‌شان بیشتر به نمایش گذاشته شود.

این مطالعه توسط پرفسور جیمز اسچیریلو، استاد روانشناسی دانشگاه ویک فورست، و همکارش انجام شده است.

آنها از گروهی شرکت کننده خواستند تا به تعدادی عکس نگاه کنند. این عکس‌ها، سیاه و سفید بودند و در ابتدا، عکس چهره به صورت تمام رخ به نمایش گذاشته شد. سپس به صورت دیجیتالی، عکس‌ها چرخانده شد و عکس چهره از سمت راست و چپ به نمایش گذاشته شد.

در مجموع، بینندگان این تصاویر، وقتی عکس‌ها را از سمت چپ چهره مشاهده کردند، واکنش و نظر مساعدتری از خود نشان دادند.

بر اساس گزارش میل آنلاین (Mail Online)، محققان این تحقیق، اظهار داشتند که نتایج نشان می‌دهد که چهره سمت چپ فردی که ژست گرفته است، احساسات بیشتری به نمایش می‌گذارد که در نتیجه بینندگان، رضایت «زیبائی‌شناختی» بیشتری را از این تصویر بدست می آورند.
حتی در چهره‌های متقارن، تفاوتی بین سمت راست و چپ وجود دارد.

این نتایج به شما کمک می‌کند که در هنگام گرفتن عکس در کنار دوستان خود، با نمایش نیم‌رخ سمت چپ خودتان، بسیار خوش‌ عکس‌تر به نظر  برسد.


TAGS:


About the author

160