وب سایت کوآن

Posted on at

This post is also available in:

 

در سال ۱۹۹۶  فیلمی به نام جری ماگویره، راد تیدول ( که در کوبا گودینگ بازی نمود ) تنها ورزشکاری هست که با نمایندگان ورزش جری ماگویره ( تام کروز ) بعدازاینکه ماگویره به بد اخلاقی متهم شد و سعی کرد که سیستم جدید بازاریابی ورزشی را امتحان کند. تدویل فلسفه ای را برای کارش تعیین کرد که هم اکنون به نام کوان شناخته میشود. بطور ساده کوان به معنای عشق، احترام، اجتماع و پول میباشد. 

 

اگر شما فیلم را دیده باشید، شما میدانید که این چیزها بدرد جری ماکویره میخورد. کار او برای مدت کوتاهی دچار مشکلات بود،  ماکویره با خودش و حرفه اش تا پایان کار رو راست بود. با تجربه کمی که دارم، کوان بهترین راه برای ایجاد یک تجارت است. مردم میخواهند بدانند که آنها مهم هستند و صادقانه این وقت زیادی برای نشان دادنش نمیگیرد.

 

استیو همیشه روغن ماشینم را در میداس عوض میکرد، از زمانیکه وارد کالج شده بودم. قیمت های او خیلی ارزان نبود ( خیلی هم گران نبود )، اما من تا وقتی که در شهر جدید زندگی میکردم به رفتن به میداس ادامه میدادم. چرا ؟ استیو اسم من را میداند. او از من پرسید که درسها چطور میگذرد، شوهرم چطور است، و چیزهایی را که در آخرین بار مراجعه بهش گفته بودم به یاد داشت، که ۳-۴ ماه و بعد از چند صد مشتری بود. استیو در تابستان به من بطری آب تعارف میکرد و در زمستان یک فنجان قهوه گرم، و من از وای-فای استفاده میکردم،برگزیده های مجله را مرور میکردم و ۴۵ دقیقه تا یک ساعت منتظر میماندم تا استیو ماشینم را رو براه کند. او در مورد کارهایی که لازم بود برای تعمییر ماشین انجام شود و وقتی که برای آن ضرورت بود صادق بود، بجای تحت فشار قرار دادن من برای خرج کردن صدها دلار برای تعمیر موتر، کاری که اکثر تمعیرگاها انجام میدادند. در پایان کار، استیو و من کارگاه را با استفاده از کارت اعتباری رها میکردیم ( عوض کردن روغن برای بار چهارم مجانی بود ) . کی میدانست که عوض کردن ساده روغن تجربه ای لذت بخش باشد. 

 

چون استیو عشق و احترام را به من نشان داده بود، من میخواستم بیرون بروم و او را به همه معرفی کنم. او با من بیشتر از یک مشتری رفتار میکرد، اومانند یک فردبود ، اومجبورنبودکه انترنت مجانی ویا نوشیدنی برای مشتریانش تعارف کند،اما کمپنی اش برنامه داشت تا با صرف مقداری پول بیشتر مشتریان احساس راحتی داشته باشند. با خرج کمی پول بیشتر، و با صداقت و احترام، کمپنی هایی مانند میداس بسیاررشد کردند.

 

 

بنیانگذارهابیلابی،دیویدگرین ،یکیازموفقترین تجارت پیشه ها درآمریکا ،همیشه بخشی زیادی ازثروتش را صرف امورخیریه میکرد. با این کار او نه تنها به ارزشهای خود وفادار ماند، بلکه توانست تا نام هابی لابی و اعتبارش را به همه بشناساند.

 

تفاوت بین تجارت خوب و تجارت عالی چیست ؟ عشق، احترام و اجتماع. پولها به دنبال شما می آیند، چون بشر دوستی و مدیریت ریسک همیشه دست به دست هستند. 

 

آیا شما تجربه خوبی اخیرا در تجارت داشته اید ؟ چه چیزی تفاوت را برای شما آورد ؟

 

(بلاگ های مربوط را در اینجا ببینید )



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160