زیبایی خواسته ی پایان ناپذیر

Posted on at


 

این روزها بحث زیبایی بسیار داغ شده برای اکثر خانومهای جوان زیبایی یکی از مهمترین دغدغه های زندگی شان هست . در گذشته چهره زیبا داشتن یک امر خدا دادی  بوده و اگر بر اثر حادثه ای چهره شان خراب می شد مجبور بودند همان چهره جدید را بپذیرند و این طبیعی است که از دست دادن چهره نرمال در روحیه خود انسان تاثیر منفی دارد و همچنین در زندگی اجتماعی تاثیرات منفی در پی دارد.

اما خوشبختانه در عصر جدید با پیشرفت تکنولوژی و علم این مشکل هم حل شده و با ظهور جراحی پلاستیک می توان زیبایی از دست رفته را پس به دست آورد حالا فرقی نمی کند که زیبایی بر اثر حادثه از بین رفته باشد یا بر اثر کهولت سن و یا برای خیلی ها هیچ حادثه ای رخ نداده ! اما از چهره خویش راضی نیستند و دوست دارند تغییر کنند و زیباتر شوند . در علم روانپزشکی و روانشناسی ثابت شده است که هر  چه انسان از ظاهرش راضی تر باشد از لحاظ روحی و فزیکی هم به همان نسبت سالم وراضی خواهد بود. اما عکس العمل مردم در مقابل این پدیده (جراحی پلاستیک) متفاوت است عده ای با آغوشی باز استقبال میکنند و از این جادوی مدرن نهایت استفاده را می کنند و در مقابل عده ای بسیار عقیده ای و خرافی بر خورد می کنند و معتقدند که باید به هر چیزی که هست و یا اتفاق افتاده راضی باشیم چون تقدیر است و ما انسانها نباید در تقدیر دخالت کنیم .

 

                                         

اینکه چه چیزی خوب است یا بد همه اش بستگی دارد به نوع نگاه ما به آن موضوع و باور ما نسبت به آن موضوع ,اگر ما بتوانیم این هنر را در خود بپرورانیم که باورهایمان را تغییربدهیم زندگی زیباتر و دلچسب تر می شود.در اینجا گنجاندن این جمله خالی از لطف نیست :

نه خوب وجود دارد و نه بد؛ فکر ماست که از آن خوب یا بد می­سازد. ویلیام شکسپیر

البته نا گفته نماند که هنر آرایشگری هم در رابطه با زیبایی جایگاه ویژه ای در جامعه دارد و این هنر روزبه روز پیشرفته تر و اصولی تر می شود تا اندازه ای که آرایشگران به مانند نقاشان چیره دست روی چهره اشخاص هنر نمایی می کنند و بعد از چند ساعت یک خانم به یک پری تبدیل می شود  واین احساس زیبا را در ما به وجود می آورند که زیباتر شدن چقدر لذت بخش است.

 

داکترهای جراحی پلاستیک و یا جادوگران مدرن و آرایشگران  نقش اساسی را در این میان بازی می کنند.


در آخر میخوام که شما دوستان نظرتان را راجع به زیبایی و زیباتر شدن بگویید.


نویسنده: ناهید بیکران

 

 



About the author

nahidbikaraan

Nahid Bikaraan is an adolescent Afghan girl who recently has found a new working place in Kabul. She is a typical afghan girl who is graduated from high school and was seeking to show her talent. She hates to stay home as most of afghan girls have to do, and…

Subscribe 0
160