نظافت

Posted on at


 سلامتی جسم و جان از خواسته هایی است که هر انسان خواهان آن است و هر کس دوست دارد که صحتمند سالم و خندان باشد یگانه راه رسیدن به این خواست رعایت کردن نظافت و پاکی بدن محیط و خانواده است زمانی میتوانیم از این نعمت بزرگ بهرمند گردیم که نظافت و پاکی دهنو دندان موی وسر و صورتو بدن لباسو خانه کوچهو بازار و شهر را مراعات نماییم.


 زیرا همه میدانیم که اساس یک جامعه مترقی بر مبنای سلامت جسم و روان افراد پایه گذاری میشود و نادیده گرفتن این مسله مهم در طول تاریخ بشر سبب خسارات شده است پس نباید این خسارات را بعد از این متحمل شویم بلکه دست به دست هم بدهیم به حیث افراد دانا در رعایت کردن نظافت و پاکی خود و جامعه خود کوشا باشیم تا در آینده نزدیک یک افغانستان مترقی پویا و متمدن داشته باشیم هرگاه خواستار سلامتی بدن خود باشیم که هستیم.


 باید به پاکی دهن و دندانهای خود توجه¬ی جدی نماییم زیر متخصصان می گوید سلامتی جسم بدن به خصوص جهاز هاضمه بستگی به نظافت و پاکی دهن و دندانها دارد باید بعد از صرف هر غذا دهن و دندانهای خود را با مسواک یا برس کریم و آب پاک بشوییم وبا این که از یک طرف به سلامتی دهن و دندانهای خود کمک کرده ایم و از طرف دیگر از درمان دندانهای خود جلوگیری می نماییم .


زیرا دندانهایی که خداوند دادگر به ما عنایت فرموده نعمت بزرگ است که ما بنده گان پرستنده خدا باید در حفظ وسلامتی آنها سخت بکوشیم چنانچه حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده اند : الطهور شطرالایمان . نظافت جز ایمان است


 


 


تهمینه عزیزی. 



About the author

160