سناریو نویسی ورسانه های جمعی گذارش هفته وار مکتب لیسه هاتفی

Posted on at


هفته که گذشت برنامه سناریو نویسی بین شاگردان از تمام مکاتب توسط موسسه افغان سیتادل به راه انداخته شد, این موسسه بخاطر اشتراک کردن شاگردن به سناریو نویسی امتحان گرفت و تعدادی زیادی از شاگردان به امتحان سناریو نویسی کامیاب شدند و به بهترین سناریو نویسان جایزه دادند. و فعلا توسط استادان عالی داستان نویس و سناریو نویس آموزش داده میشود.



کاربران اینترنتی از طریق عضویت در رسانه های اجتماعی می‌توانند پروفایل‌ها و صفحات شخصی برای خودشان بسازند. شبکه‌های اجتماعی از زنجیره‌ به هم پیوسته‌ای از پروفایل‌ها تشکیل شده ‌اند. و اعضا آن می‌توانند در این محیط با دوستان ‌شان در ارتباط باشند. کاربران می‌توانند دوستان و آشنایان قدیمی‌ شان را در شبکه‌های اجتماعی بیابند، دوستان جدیدی پیدا کنند و همچنین دوستان خارج از این فضا را به برای پیوستن به شبکه‌های اجتماعی دعوت کنند.


در سال‌های اخیر در فضای مجازی مفاهیم تولید رسانه‌ای و توزیع رسانه‌ای دچار تغییراتی شده‌ اند٫ که متفاوت با مدل رسانه‌های سنتی است.‌



این ‌روزها دستگاه‌های کامپیوتر شخصی، دوربین‌های دیجیتال، خطوط اینترنت پرسرعت و نرم‌ افزارهای کامپیوتری متنوع با قیمت پایین و فراگیری بالا در دسترس تعداد زیادی از کاربران اینترنتی قرار گرفته است. به این ترتیب هر کاربر اینترنتی به‌ راحتی و در مدت زمان چند دقیقه می‌تواند وبلاگ شخصی ایجاد کند٬ و یا در انواع دیگر سایت‌ها عضو شود. و محتواهایی که تولید کرده اعم از متن، عکس، صدا و ویدئو را به راحتی منتشر کند. پس تولید رسانه‌ای در فرایندی متفاوت با رسانه‌های سنتی صورت می‌پذیرد. و کاربران اینترنتی خود تولید کننده محتوا در عرصه اینترنت محسوب می‌شوند.



دردنیای امروز رسانه ها نه  تنها به عنوان یکی ازمنابع و دارایی های اصلی سازمانها شناخته میشود بلکه در حکم وسیله وابزاری برای مدیریت اثربخش بر سایر منابع و دارایی های سازمان (منابع مالی، نیروی انسانی وغیره) نیزمحسوب میشود. و لذا از اهمیت و ارزش ویژهای برخوردار گشته است . اما این ارزش تنها درصورتی محقق ودستیافتنی خواهد بود که اطلاعات بتوانند٬ در زمان مناسب، باکیفیت مطلوب و امنیت قابل قبول دراختیار افراد  مناسب  قرار گیرد و ارتباطات به صورت مطلوب وبهینه درسازمان برقرارگردد.



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160