حمله به کنسولگری امریکا در هرات

Posted on at


در پی وقوع یک انفجار ترسناک در برابر دروازه کنسولگری ایالات متحده در ولایت هرات روز جمعه 13 سپتامبر، شهر هرات به لرزه درآمده و اکثر شهروندان هرات با ترس و دلهره ناشی از این صدای مهیب از خواب پریدند.


انفجار حوالی ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی روی داد در حالی که شهر در خواب بود.



شدت این انفجار به حد ی بود که شیشه‌های ساختمان‌ها تا فاصله چند صد متری شکسته است و تعداد غیر نظامی در اثر برخورد قطعات شیشه با آنان زخمی شده‌اند.


براثر این انفجار موانع امنیتی که در دروازه ورودی محوطه ایجاد شده بود منهدم شد و مهاجمان انتحاری توانستد تا پست بازرسی دوم کنسولگری نیز پیشروی کنند.


این مهاجمان حدود یک ساعت و نیم با نیروهای محافظ کنسولگری آمریکا درگیر بودند تا زمانی که از پا درآمدند و متاسفانه تعدادی از  نیروهای پلیس و محافظان کنسولگری در این حادثه کشته و یا زخمی شدند.


در ابتدا نیروهای افغان با مهاجمان دیگر بودند ولی بعد از اندکی نیروهای ویژه آمریکا وارد محوطه کنسولگری شدند و بعد نیروهای واکنش سریع ایتالیا که در ولایت هرات مستقر هستند به این محل آمدند.


صدای شیلیک گلوله تا ساعت ها بعد از شروع حادثه به گوش می رسید.


این حادثه دلخراش که منجر به از دست دادن چندین تن از هموطنان ما شد به شدت همه مردم هرات و کل افغانستان را غمگین ساخت. اما مردم دلیر ما با وقوع این اتفاقات نه تنها تسلیم نمی شوند بلکه خشم آنها نسبت به عاملین این حادثات بیشتر و تنفر آنها از دشمنان افغانستان که با بی رحمی هرچه تمام تر برای ویرانی این سرزمین می کوشند فزونی می یابد.


یکی از راههای جدیدی که جوانان چند وقتی است از آن بسیار استفاده می کنند شرکت فیلم انکس و افغان سیتادل است که فرصت ارائه و به اشتراک گذاری گفته ها و ناگفته های ما به ویژه نسل جوان ما را می دهد.


فیلم انکس و شرکت افغان سیتادل پل ارتباط میان ما و دنیای خارج از افغانستان برای ما فراهم می آورد. و از این طریق جوانان و به ویژه دختران و خانمها می توانند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند و به سوی آینده ای روشن تر قدم بردارند.



About the author

susann

Abdul Tawab Kian is a journalist who is working in Zohal Global Radio as well as a blog writer for Filmannex, and has already graduated from journalism faculty of Herat University. He is interested in press, media and social media. He likes to do sports, reading about Persian literature, women,…

Subscribe 0
160