به مناسبت دریافت اولین پرداخت از فیلم انکس

Posted on at


یادم نمی آید اولین پولی که خودم در آورده ام کی بوده. شاید چیزی حوالی هشت، نه سالگی و از کارکردن های خانگی. پولها طبعا صرف خرید وسایل مدرسه می شد. کتاب و دفتر وقلم را طبعا پدرم می خرید و اگر جامدادی یا کیف میخواستیم خودمان می خریدیدم.


کمترهم پیش امد که پول تو جیبی بگیریم. در خانواده ای که بین 4-6 بچه مدرسه رو هر سال دارد و پدری که به تنهایی کار میکند تا همه مان درس بخوانیم انتظار زیادی بود و لوکس به نظر میرسید پول تو جیبی داشتن!


بگذریم. اما اولین حقوق رسمی ام را در حوالی بیست سالگی گرفتم. مدارس خود گردان درس می دادم و ماهیانه چیزی حدود 30 دلار می گرفتم. لذتی داشت خرچ کردن آن پول! :)


بعدترها فلسفه ام این شد که راه "استقلال" شخصیتی از "استقلال مالی" می گذرد و تنها راه موثر بودن زنی در زندگی خودش و اولین قدم داشتن "استقلال مالی" ست.


بعد از فراغت از تحصیل تا امروز به لطف مدرک تحصیلی خوبم و تلاشم درامد خوبی داشتم اما آن وقت ها- برعکس این روزها- کارم را چندان دوست نداشتم.


بعدترها به صرافت پول در آوردن از راه نوشتن افتادم که چند وقتی برای جدید آنلاین و رادیو زمانه نوشتم و چون اصولا آبم با رییس جماعت توی یک جوی نمی رود، با سردبیرها کنار نیامدم و عطایش را به لقایش بخشیدم.



اما فیلم انکس برایم یه تجربه جدید است. برای آدمی که قسمت اعظم زندگیش به نوشتن و خواندن می گذرد و از آن لذت می برد، نوشتن برای فیلم انکس و درامدی-   که خیلی هم چشمگیر نیست- که دارد جالب است.



برای من مخاطب همیشه در درجه چندم اهمیت قرار داشت و مهم حرفی بود که باید زده می شد و می زدم. اما این روزها برایم نقش آدمی که این صفحه را باز می کند و می خواند بیشتر شده است و چقدر خوشحالم می کند اگر بازخوردی هم داشته باشد نوشته ام.


می نویسم شاید نوشته ام دریچه کوچکی از آزادی را نشان دهد و برای من همین کافیست! 



About the author

MasumaIbrahimi

معصومه ابراهیمی مدیر خانه فرهنگ افغانستان است و در کابل زندگی میکند.

Masuma Ibrahimi is Director of Afghanistan Cultural House. She is living in Kabul.

Subscribe 0
160