اجتماع واجتماعی شدن

Posted on at


انسان لحظه به لحظه بیشرفت میکند وبه مقام های بلند تر میرسد. جامعه هم با انسان بیشرفت میکند و قوی تر وبزرګتر میشود. در اصل جامعه دارای های مادی ومعنوی انسان است جامعه انسان را در خود میبروراند ومارا بزرګ میکند.


هر جامعه اصول خود رادارد وهمان اصول را فرهنګ همان جامعه می نامند. و همچنان هر جامعه قواعد وقانون خود را دارد که قوانین خود را بالای اعضا خود تطبیق می کند مانند جامعه ما که یک جامعه اسلامی است ،ما از عموم قواعد اسلامی بیروی میکنیم  مثلا دزدی کردن ویا قتل کردن و غیره که برای هر کدام آنها در قانون ما جزاه های تعیین  شده است.


آیا میدانید چرا تفاوت ها در بین جوامع مختلف  وجود دارد؟


اګر از دهکده یا شهر خود به شهر یا کشورهای دیګری مسافرت کرده باشید حتما ملاحظه میکنید که آنها فرهنګ های مختلف دارند به زبان های مختلف تکلم میکنند لباس های متفاوت می بوشند. غذاهای مختلفی میخورند. حالا سوال خود را جواب داداه میتوانیم که هر جامعه فرهنګ خاص خود را دارد و در فرهنګ آنها رفتارهای مختلف وجود دارد که مردم آن جامعه مطابق آن عمل می کند در جامعه های مختلف آداب ورسوم مختلف، عنعنات وکلتور های مختلف،اسطوره ها ورفتار های متنوعی دیده میشود. هر جامعه در هر عرصه زنده ګی افراد فرهنګ های مختلف دارد و هم ګفته میتوانیم که دستور العمل های مختلف دارد. بطور مثال در عرصه یک مدرسه رفتاریکه یک شاګرد با آن مواجه می شود.


۱: ساکت باشید


۲:به سخنان معلم ګوش بدهید


۳: نکته های مهم سخنان معلم را یادداشت نمایید. وغیره


وهمچنان اصولی را که یک معلم باید داشته باشد.


 ۱:داشتن لباس منظم وتمیز


۲:با شاګرد مهربان باشد


۳:اصول تدریس را یاد داشته باشد و...


و همچنان بازار رفتن، نان خوردن، اصول مشاورت کردن. نماز خواندن وغیره  همه اینها از خود قوانین داردو به فرهنګ یک جامعه ربط دارد.


مااز روز تولد به یاد ګرفتن شروع میکنیم. از شناختن خانواده و غذا خوردن شروع کم کم با فرهنګ وقواعد جامعه خود آشنا میشویم و اجتماعی شدن رایاد می ګیریم، یاد میګیریم که چطور یک زنده ګی اجتماعی داشته باشیم. میګوید:


و یاد میګیریم که چطور در جامعه یک شخص مفید باشیم.و از این طریق اجتماعی میشویم.


بعضی از مهمترین اموری را که در طی جریان اجتماعی شدن یاد می ګیریم عبارت اند از۱:ارزش ها وقواعد وقانون های اجتماعی ۲: چګونه ګی ارطباط برقرار کردن با دیګران ۳: مهارت های کاری


۱:تمام چیزهای که برای ما در زنده ګی ارزش دارد وما به آنها احترام قایل هستیم ارزش های اجتمای است وقانون وقواعد اجتماعی قوانینی است که در فرهنګ ما وجود داشته وباید آنها را رعایت کنیم. که با رعایت کردن آنها ما اجتماعی شدن را یاد می ګیریم.


۲:برقرارکردن ارطباط با دیګران باعث همدلی ووحدت می شود، باعث بیشرفت جامعه می ګردد.


۳: مهارت های کاری: تمام انسان ها دارای مهارت ها واستعداد های کاری هستند بعضی ها در هنر بعضی ها استعداد میخانیکی دارد وهمچنان بعضی از مردم دارای مهارت زیاد ورزشی است. و این مهارت ها برای هر جامعه بسیار ارزش دارد وفقط ضی ها استعداد میخانیکی دارد وهمچنان بعضی از مردم دارای مهارت زیاد ورزشی است. و این مهارت ها برای هر جامعه بسیار ارزش دارد وفقط باید از آنها استفاده شود که برای جامعه مفید تمام شود.


و بالاخره هم ګفته می توانم که ما بدون جامعه زنده ګا کرده نمی توانیم و جامعه هم بدون ما ایجاد نمی شود.


 


 


 


 



About the author

mirwaisbarak1

he is mirwais barak,from afghanistan

Subscribe 0
160