افزایش گدا ها در شهر کابل

Posted on at


 


گدا ها در شهر کابل روز به روز افزایش میابد برای من بسیار درد آور است که در شهر کابل بسیار مردم از گوشه و کنار افغانستان آمدن و دست به گدای زدند. من بر علاوه گدایان افغان گدایان خارجی نیز دیدم. که بخصوص بیشترین شان از کشور پاکستان میباشد من نمیداند برای اینها ویزه کی ها میداهد و چرا؟


 


من به راه روان بودم دیدم نگاهان یک دستی به لباسم رسید و محکم لباس را گرفت و من زبان که آن گدا حرف میزد نمیدانستم و هر قدر که برایش میگفتم حرف را نمی فهمید. من نمیدانستم که با آن چی کنم و من را زیاد ناراحت ساخت باید به آنها اجازه داده نشود تا مردم را مورد اذیت قرار بدهند. و بیشترین این گدا ها را خانم ها و اطفال تشکیل میدهد  


 


افغانستان امروز از اقتصاد خوبی برخوردار نیست و این گدا های که از خارج امده اند شاید برای ماموریت فرستاده شده باشند.از این ها باید تحقیق صورت بگیرد تا اهداف شان معلوم شود که آیا آنها برای گدائی امدن یا نه؟ من بارها شاهد  بسته شدن مرز افغانستان و پاکستان بودیم آن هم بخاطرنداشتن پاسپورت  بعضی از مریضان که حاجل است نمی توانند ویزه اخز کنند و ازطرف حکومت پاکستان مرز را به روی این مریضان بسته میشود.


 


اما حکومت افغانستان از گدا های پاکستانی و شاید جاسواسان  پاکستانی از آنها پرسان نمکند که شما ویزه دارید یا خیر. و چرا از آنها سوال نمیشود چراچراچرا؟


 


از نظر خودم  وجود بیش ازحد گدایان به سرک ها و بازارها برای نمای  کابل سدمه بزرگ را وارد میکند و توریست های که از افغانستان دیدن میکند باید یک نمای خوب از شهر کابل  برداشت کنند نه یک کشور پراز گدا های دنیا .


 


تمام اینها از عقاید مردم مسلمان ما سوء استفاده کرده  و در هر ده قدمی یک گدا دیده میشود و این خود باغث افزایش گدا ها شده است . مردم مستحق و نا مستحق را دربین این همه گدا ها گم کرده اند و شاید در بین آنها بعضی کسانی است که واقعأ مستحق هستند اما بعضی از گدا ها  از گدای به گونه پیشه استفاده میکند. شاید من تهنا کسی نباشم که از دست این  گدا ها  به تنگ امده باشم  و من از حکومت خود میخواهم تا جلو آنهار بگیرد بخصوص گدایان خارجی را .


 


نویسنده : روینا  کبیری 



About the author

160