تاریخ مختصر کمپوتر

Posted on at


كمپيوتر از كلمه يوناني (compute) گرفته شده كه به معنئ محاسبه ميباشد.زماني كه پسوند R به آن اضافه ميشود يعنئ(computer) معنئ محسب را به خود ميگيرد. كمپيوتر يك ماشين الكترونيكي (برقي)است كه در زندگي روزمره جهت كارهاي حسابي،منطقي،مقاله نويسي،ارتباطات،امنيت و غيره از آن استفاده مي شود كه هر كس بخاطر سرعت بخشيدن كارهاي روزمره خود ميتواند از آن استفاده كند يعنئ گفته ميتوانيم كمپيوتر يك آله اليكترونيكي است كه جهت سرعت بخشيدن به كارهاي روزمره از آن استفاده ميشود. كمپيوتر امروزه در زندگي انسانها بي اندازه پيشروي كرده در اوايل انسانها در صدد آن بودند ه يك آله را پيدا كنند تا با آن بتوانند شمارش كنند و در ابتدا از انگشتان،مواد خوراكي،سنگ،چوب و غيره بخاطر شمارش استفاده ميكردند



كه بعدأ آباكووس را ساختند بعد از كوشش هاي فراوان يك دانشمند بنام پاسكال بخاطر سهولت در كار پدرش در سال ١٦٤٢ اولين ماشين حساب را ساخت كه اين ماشين حساب زيادتر اوقات نتيجه غلط ميداد. كه بعد از كوشش هاي فراوان كه توسط دانشمندان مختلف در سالهاي مختلف بالاي همين ماشين صورت گرفت بلاخره در سال ١٨٩٠ دانشمندي بنام ( ارمان) توانست اولين كمپيوتر را بسازد. در اوايل كمپيوتر بسيار بزرگ بود و بخاطر كار هاي محدود مورد استفاده قرار مىگرفت و كمپيوتر قادر به انجام دادني هر كاري نبود فقط بخاطر نرم افزار مشخص ساخته ميشد در كمپيوتر هاي كه براي اولين بار ساخته شده بود از تيپ هاي خالي براي پروسسش استفاده شده بود.



كه بعد از گذشت سالها آله نسبتأ كوچكي بنام (transistor) ساخته شد اين هم قادر به انجام كار هاي زيادي نبود ناگذير دانشمندان بايد بخاطر پيشرفت كمپيوتر كار ميكردند كه بعد از كوشش هاي فراوان توانستند آله بنام (integrated circuit) را بسازند اين آله نسبت به دو آله قبلي جاي خالي زياد داشت و نرم افزار هاي بيشتري را پروسس ميكرد بلاخره در سال ١٩٧١ توانستند اولين (microprocessor) را بسازندكه اين قادر به كم و زياد شدن وانجام دادن كارهاي زيادي نيز بود. چون اين كمپيوتر ها بسيار زياد بود و نميشد از يك جاي به جاي ديگر انتقال يابد دانشمندان در صدد آن شدند تا كمپيوتر كوچكي را بسازند تا مردم عام نيز از آن استفاده كرده بتوانند كه در ١٩٨١ كمپني (IBM) اولين PC يا personal computer خود را به بازار عرضه كرد.



كه امروزه بشر ميتواند در هر جاي از كمپيوتر استفاده كند و ميتواند به بسيار سهولت از يك جاي به جاي ديگري كمپيوتر خود را با خود انتقال بدهد و به قيمت اندكي كمپيوتر به دست بياورد. شما از چه نوع كمپيوتر استفاده ميكنيد،تاچه حد از كمپيوتر خود راضي هستيد و تا چه حد كمپيوتر تان شما را در كارهاي روزمره تان كمك مىكند؟؟؟




 



About the author

sulaiman13sayee

sulaiman sayee one of the womensannex writer Kabul Afghanistan

Subscribe 0
160