صبر تلخ است ولی بهر شیرین دارد

Posted on at


یگانه راه رسیدن به خوشبختی صبر است . انسان صبور همیشه موفق است .میتوان گفت بزرگترین عامل پیشرفت انسان صبر است. اما صبر بدون کوشش وسعی وتلاش انسان برای انجامیدن کار کامل نیست چنین که اگر انسان بخواهد به جای برسد یا موقفی در آینده در جامعه بسازد فقط میتواند با صبر به آن برسد این امر نیاز به تلاش وزحمت دارد .زندگی انسان همیشه دارای پستی وبلندی های زیادی است اما این انسان است بخاطر این پستی وبلندی ها راه حل پیدا کند که آخرش نتیجه مثبتی داشته باشد.



فطرتا انسان همیشه در تلاش است که زندگی خود را به طرف موفقیت وآسایش سوق دهد .اما همیشه سرنوشت مطابق میل انسان نیست .گاهی زندگی آنقدر تلخ میگردد که انسان خود را از دست میدهد اما وقتی انسان صبور باشد می تواند دوباره سر پا ایستاده شده و موفق گردد.


یکی از مثال روشن افغانستان است این به همه گان به تمام مردم دنیا آشکار است که کشور ما افغانستان آنقدر دوره های سختی ودشواری را سپری کرده که حتی بیانش رنج آور است اما مردم کوشیدند وصبر کردند تا به موفقیت برسند واین کار هم شد.


در حال حاضر ما شاهد پیشرفت های مختلف افغانستان و مردم افغانستان در تمام ارثه ها هستیم ازجمله در بخش ورزش یعنی تیم ملی افغانستان که شامل لیگ برتر شده ودر قاره آسیا برنده شد پس این نتیجه کار وزحمت وهمچنان صبر مردم  افغانستان است که تا این مقام رسیدند .


و امید وارم این موفقیت ها جریان پیدا کند و روزی برسد که افغانستان از تمام لحاظ مقام اول را در جهان داشته باشد .




About the author

SaharAkbarzade

Sahar Akbarzade is 9th class student in Mahjube Herawi High School. She has interest to play volleyball.

Subscribe 0
160