مژده براي روزه داران عزيزوگرامي

Posted on at


دراينجا بنده براي روزه دران گرامي اعم ازبرادر وخواهر ، تا آنكه لذت وشيريني روزه شان را درك نمايند ، چند حديثي از احاديث گهربار پيامبر صلي الله عليه وسلم را تقديم مينمايم .
تاقدر ومنزلت روزه خودمان را دانترجمه : « از ابو هريره رضي الله عنه روايت شده که: رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: خداي عزوجل مي فرمايد: هر عمل فرزند آدم براي اوست، غير از روزه که براي من است و من پاداش آن را مي دهم و روزه سپري است (در مقابل دوزخ يا گناهان) و چون روز روزهء يکي از شما باشد، بايد ناسزا نگويد، و فرياد نکشد و با کسي درگير نشود و اگر کسي او را دشنام داد يا با او جنگ کرد، بايد بگويد: من روزه دارم وسوگند به ذاتي که جان محمد در دست اوست، همان بوي دهان روزه دار در نزد خداوند از بوي مشک نيکوتر است. و براي روزه دار دو شادي است که بدان شاد مي شود، يکي که چون افطار کند شاد مي شود و ديگري که چون پروردگارش را ملاقات کند به روزه اش شاد مي گردد » .

در راويتي ديگر با تفاوتي اينگونه آمده است :

سته و عبادت گونه روزه بگيريم ، نه اينكه روزه ي ما عادت وار باشد . ترجمه : « سوگند به ذاتي که جان محمد در دست اوست، همان بوي دهان روزه دار در نزد خداوند از بوي مشک نيکوتر است ، روزه دار طعام و آشاميدني و شهوت خود را از جهت من ترک مي کند. روزه از براي من است و من بدان پاداش مي دهم و حسنه به ده برابرش ».« از سهل بن سعد رضي الله عنه روايت است که : پيامبر صلي الله عليه وسلم فرمود: هر آينه در بهشت دري است که به آن ريان گفته مي شود و روزه داران در روز قيامت از آن داخل مي گردند که هيچکس غير از ايشان از آن داخل نمي گردد . گفته مي شود : روزه داران کجايند! پس ايستاده مي شوند و از آن کسي غير از ايشان داخل نمي گردد و چون داخل شوند بسته مي شود و هيچکس از آن وارد نمي شود » .
رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: هيچ بندهء نيست که روزي در راه خدا روزه گيرد، مگر اينکه خداوند به آن روز وي را هفتاد سال از دوزخ دور مي دارد » .
رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: کسي که رمضان را از روي ايمان و اخلاص روزه گيرد، گناه گذشته اش آمرزيده مي شود » .
روزه داران عزيز ! اميد كه الله عزوجل عبادات ناقص من وشمارا در پيشگاه خودش بپذيرد ومهر تأئيد برآنها بزند .

از تمام دوستان تقاضاي دعا دارم براي مشكلات خودم وتمام امت اسلامي درهرگوشه ي جهان . بخصوص وقت افطار وهنگام نماز شب .










About the author

sabriahamedy

sabria hamedy was born in Herat-Afghanistan. She is student in Ali Shir Nawayi High School. She has interest to Computer, Writting and reading books.

Subscribe 0
160