تربیت اطفال

Posted on at


 

 

درفرهنگ امروزی در روانشناسی کودک میگویند. با بچه باید بچه بود. هر کس در خانه کودکی دارد با او کودکانه رفتار کند. همان است که در انسانها بزرگ ترحم و صمیمیت با کودکان را یکی از برجستگی های شخصیت آن فرد میدانند. کودک ،کودک است نباید در زمان کودکی از بچه کارهای بزرگترها توقع داشت . بچه باید بچگی نماید. بچه تا هفت سالگی در منزل امیر به حساب میآید و در نوجوانی وزیر و یاور پدر و مادر . اگر همراه با بازی با آن ها با ملایمت درس های دینی آموخته شود . کودک بیشتر به ذهنش میشیند.

جلوگیری از بازی های کودکانه کودک مایه عقده های درونی میگردد و در بزرگی آثار سوی به دنبال میاورد. معلم اطفال باید بسیار کوشیش نماید. در مسایل تربیتی نکات فراوانی نهفته است که باید از هر کدام به موقع و به اندازه استفاده نمود. تا به موفقیت کامل دستیابی پیدا کرد. و روحیه والدین تاثیر بر روحیه فرزندانشان دارد. یکی از بزرگترین عوامل زمینه سازی .

 

 

,رشد اخلاقی کودکان جنبه های ارثی است. که از پدر و مادر و یا اجداد خود میگیرند. آیا پدری که با افکار پریشان و مضطرب به خانه میاید و با تند خویی و بد خلقی با همسر بر خورد میکند و خانه را که کانون محبت است به میدان کارزاری وحشت زا تبدیل میکند. در مقایسه با پدری که از ارامش کامل برخوردار است و افکار واندیشه هایش تماماً در مسایل انسانی و عاطفی چرخ میزند ومراقب قلب و چشم و گوش خویشتن است با هم تفاوت ندارند و نیز آیا مادری هرزه و بی بندو بار با مادری عفیف و با تقوا یکی است.

 

و در دامان هر دو یک پرورش صورت میگیرد؟ بدون شک بسیاری از برجستگی های اخلاقی یا سقوط جنبه های روانی به تقوی و طهارت یا به بی قیدی و ناپاکی پدر و مادر بستگی دارد و با همین خاطر است که میگویند. از خانواده اصیل همسر اختیار کنید و نیز دختران خود را به جوانان با تقوا و پاکدل بدهید تا فرزندان سالم و با تربیه به جامعه تقدیم نمایند.



About the author

160