شخصیت نمایی خود در شخصیت زدایی دیگران

Posted on at


در زبان عامیانه کلمه شخصیت معانی مختلفی دراد. شرافت ، نجابت رفعت، بزرکواری، مرتبه ، درجه و همچنان در صحبت های روزمره وقتی می کوییم فلانی آدم با شخصیتی است، منظور این است که مقام و منزلتی دارد، مورد احترام دیکران است کار های نا شایست انجام نمی دهد. اما در حقیقت شخصیت یعنی عنصر ثابت رفتار فرد، بطور کلی آنچه همواره با او است و موجب تمایز او با دیکران می شود.



در اجتماع بشری بیشتر همان معنای عامیانه شخصیت کاربرد دارد وبیشتر رقابت میان افراد در ارتباط شخصیت نمایی روی همین اصل استوار است. زمانیکه انسان به حیث یک فرد در اجتماع ظاهر می شود در پی آنست تا در اجتماع به عنوان یک شخص مطرح و هواخواه ظهور کند و این در نهاد آدمی نهفته است تا در زندکی بر دیکران نفوذ وقدرت داشته باشد واز این طریق در پی به دست آوردن منافع بیشترباشد،به همین اساس همواره کوشش به تبارز شخصیت خود دارد و از راه های مشروع و نامشروع برای شخصیت نمایی خود استفاده می کند .


شخصیت نمایی افراد تمام مراحل زندکی وی را در برمی  کیرد که از خانواده شروع تا مکتب دانشکاه خلاصه در سطح ملی و بین المللی افراد در تلاش شخصیت نمایی است که در این مسیر هستند افراد که بصورت واقعی از اثر سعی و تلاش مقام و منزلت یافته اند اما توده هم در مقابل آنها قرار دارد که در پی شخصیت نمایی خود و شخصیت زدایی دیکران هستند .



 در طول تاریخ دیده شده است که چهره های متضاد سر بر میآورند، چهره های مونتاژ می شوند که همان شخصیت نمایی است و شخصیت های کوبیده می شوند که همان شخصیت زدایی است که در این مسیر افراد وحشی وآدمخوار برای مدت کوتا و یا هم طولانی به حیث یک شخصیت موثر درجامعه شخصیت نمایی میکنند و در مقابل افراد که در خدمت به آدمی قرار دارند وابتکارات از خود بجا کذاشته اند و در خدمت دیکران عرق ریخته اند یا به فراموشی سپرده شده اند و یا هم در اثر قدرت دیکران شخصیت زدایی شده اند  و همچنان هستند افراد که که از شخصیت دیکران استفاده کرده شخصیت نمایی می کنند انسانهای تاریخ زده تلاش های حقیرانه خود را می کنند تا افراد را به نام سقهرمانان شخصیت نمایی کنند و به تاریخ آنها را پیوند بدهند مکر چرخ تاریخ این پیوند های بیقواره و ناجور را زیر دنده های پر قدرتش خورد و خمیر کرده وبه زباله دان تاریخ انداخته است که نفرین و لعنت ابدی نیز با آنها همراه است، این نوع شخصیت ها ممکن در بخش اندک از تاریخ نام پر شکوه از خود بسازند که آنرا یا به سبب قدرت و نقوذ سیاسی ، اقتصادی ... وغیره  که دارندبدست آورده اند ویا هم عده توسط قدرت های بزرک دنیا شخصیت نمایی می شوند . این کونه افراد در اصل رهبر و شخصیت کرامی بر جامعه خودش و مزدور برای قدرت های والاتر ازخودش می باشد یعنی مزدور کسانیکه اورا بر جامعه و مردمش شخصیت نمایی کرده است.



About the author

samira11haidary

samira haidary one of the womensannex writer.

Subscribe 0
160