الفبا کی و چگونه به وجود آمد؟

Posted on at


الفبا            ما نمیدانیم که انسان دقیقا در چه زمانی نوشتن را یاد گرفت. ولی از آن جایکه مسلم است, نقاشیان تصاویر شکار حیوانات و زندگی قبیله ای را روی دیواره ی غار هایشان نقاشی میکردندکه هنوز هم برخی از آنها موجود است. این تصاویر برای رساندن پیام مورد استفاده قرار میرگرفتند.



بر دیوار های برخی از غار ها در جنوب فرانسه و اسپانیا تصویر های از حیوانات نقش شده که تاریخ  آنها به سی تا هزار سال پیش از میلاد می رسد. یکی از نخستین تمدن ها در مصر به وجود آمد, و در مصر قدیم هنرمندانی بودند, آثار آنها هنوز هم ارزنده ند. هر چه تمدن بشری پیشرف میکرد,  تصاویر پیام رسان ساده تر می شدند تا اینکه سرانجام تصویر ها بصورت علامت در آمدند. به عنوان مثال مصری ها یک خط موج دار رسم میکردند, تا دریا را نشان دهند. چینی ها علامت یک گوش را مابین دو در رسم می کردند, تا به معنی گ.ش دادن بود. به مرور خط پیشرفت کرد و به جای این که مشخص کننده ی فکر بشر باشد, نشان دهنده ی صدا شد.



وبلاخره مصریان نوعی الفبای را با اظافه کردن 24 علامت بین تصویر ها درست کردند که کلمات و حرف های یک صدایی را نشان می دادند, ولی خود آنها نمی دانستند به چه موفقیت بزرگی دست یافته اند. بعدها معلوم شد که آنها الفبا را ابداع کردند.


 با تشکر



About the author

omar-zobair-hamidy

I AM OMAR ZOBAIR FROM HERAT, I'M THE 4TH YEAR STUDENT OF COMPUTER SCIENCE (BCS), AND BESIDE OF BEEING VICE-PRESIDENT OF A CONSTRUCTION COMPANY, I AM A BLOGER AT FILMANNEX

Subscribe 0
160