پیرامون علم

Posted on at


علم اوقیانوسیست پهناوربا عمق بینهایت که ماهرچه با تلاش وکوشش خود علم را بیآموزیم نه پهناوری این اوقیانوس پهناورراطی کرده میتوانیم  ونه به عمق آن رسیده میتوانیم.

علم دریایست بی کران که ماهرچه ازآن بیاموزیم ازوقت تولد تا هنگام مرگ حتی قطره یی ازاین دریایی پهناوررا بدست آورده نمیتوانیم (چنانکه پیامبر بزرگوارمنجی عالم بشرمیفرماید:- زگهواره تا گوردانش بجوی).

علم مانند چراغیست روشن که درزنده گی ما یک راه روشن را برای ما نشان میدهد.اشخاص دانا وبا علم وکمالات خود همیشه خوب وبد را ازهم تشخیص کرده وبواسطه علم و دانایی خود قله های کامیابی وسرفرازی رابرای خود وآنسان های که بیسواد باشد مانند شخصی است.

نابینا که راهی را که سبب موفقیت است پیدا کرده نمیتواند پیشرفت تمام کشورها بخاطر آن است که از زن ومرد آنها بدنبال علم هستند وعقب مانده گی کشور ما به اثر بیسوادی اکثرمردمان ماست.                         

بزرگی در حال مرگ بود. اما شخصی عالمی را طلبید وسوال علمی خود را از وی پرسید. وجواب گرفت شخصی  دیگری که در آن جا بود گفت بزرگوار دراین حالت مرگ وزنده گی که شما قراردارید جواب سوال علمی را چی میکنید؟ آن بزرگوار جواب داد دانسته بمیرم بهتر است یان دانسته؟

 مرد جواب خود را گرفت وگفت دانسته بمیرید بهتر است.                         

.بناء علم فرضیت ازجانب پروردگار بزرگ ماست پس چه بهتر آنرا کسب کرده وبه آن عمل کنیم تا دروازه های موفقیت دنیا و آخرت برای ما گشوده شود

                                  



About the author

saremehazimi

Saremeh was born in Herat,Afghanistan. she is student in Herat university faculty of computer since.

Subscribe 0
160