صحت

Posted on at


که برای بشر ارزانی شده وبا نعمت های فروان صحت گل واژه لطف الهی است 

خداوند (ج) میتوان ذهن وافکار بشریت راتواناتر ودرپرتو تصور انکشاف داد دراصل صحت برای بشریت ارزش خاصی رادارد که قدرت وتوانایش را همان انسان های صحتمند وتوانا میدانند .
خداوند توانا این هدیه گرانبها را به عنوان بزرگترین نعمت برای تمام زنده جانها بخصوص انسان اهدا نموده است تا آنها در کره زمین بدرخشند ومضدرخدمت شوند.
آنچنانکه انسان های صحتمند درجوامح بشری درعرصه های مختلف توانایی های خویشرا به کاربرده اند و خدمات بشری را اعرضه نموده اند باید قدر و قیمت صحت مندی را نیز بدانند .

                                                                                                    

           

خویشرا به کاربرده اند و خدمات بشری را اعرضه نموده اند باید قدر و قیمت صحت مندی را نی آنچنانکه انسان های صحتمند درجوامح بشری درعرصه های مختلف توانایی های ز بدانند .
وقتی ما بحث از انسان صحتمند مینمایم واقعآ میبنیم که انسان های صحتمند از هر لحاظ خویش را با زمان وشرایط محیط وماحول سازگار میسازند زیرا انسان به هرانچه می اندیشد در جستجو آن می شود و بالاخره در اثر سعی وتلاش در تمام امورزنده گی نتیجه مثبت یا منفی را بدست می اورد چنانچه دانشمندان عرصه طبابت پیرامون صحت وصحتمندی گفته اند :                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

عقل سلیم در بدن سالم است پس چی نیکوست که از این هدیه الهی به طریقه درست آن استفاده نماییم ونگذاریم که سایه سیاه وتاریک روزنه امید وروشنایی را تاریک سازد .
همان گونه که صحت وابسته به محیط وماحول ان است پس صحتمند بودن را میتوان یک شاخه از توانایی های انسان درجوامع بشری دانست لهذا برای هر انسان لازم است که درحفظ صحت وسلامتی خویش کوشاباشند تا در جامعه خویش بتواندمصدرخدمات شایان شود چنانچه گفته اند :
صحت گنج نایایست ، صحت ثروت است وصحت کلید نظافت است ، آنچه از دید دین مقدس اسلام نظافت را جز ایمان شمرده اند لهذا منحیث یک مومن باید با صحت برخوردوتوجه جدی گردد تا بتوانیم به جامعه امروز مفید تمام شویم .                                         

 


TAGS:


About the author

160