پوهنتون هرات

Posted on at


پوهنتون هرات یکی از پوهنتون های بزرگ افغانستان به  شمار می رود. که گنجایش  بسیار بزرگی دارد. که مساحت آن حدود 140 جریب است که در این پوهنتون رشته های مختلفی تدریس می شود. ظرفیت این پوهنتون تا 20 سال آینده پیش بینی شده است.در حمله انتحاری که چند روز قبل در این ولایت صورت گرفت خساراتی  زیادی به شیشه های این پوهنتون رسیده که گفته  می شود حدود 120000 افغانی خسارت برداشته است.



 اما رسیدگی ها به این خسارات صورت گرفت تا بحالت اول برگردد. پوهنتون هرات یک پوهنتون دولتی خوب که در شمال شهر هرات باستان قرار دارد . ما در این شهر پهنتون های خصوصی هم  داریم که بر قرار ذیل بیان  میکنیم. 1- پهنتون جامی. 2- اشراق. 3- غالب. 4- خواجه عبدالله انصاری. 5- آسیا 6- الغیاث و غیره...... در این پوهنتون ها دولتی  و هم خصوصی از ولایات مختلفی برای تدریس  آمده اند تا به  قله های موفقیت برسند و خدمتگزار این کشور باشند. از ولایات غور، باداغیس، فراه و غیره دراین پوهنتون تدریس می کنند. به لطف خدا و شکر گذاری  این  کشور سال به سال رفته رفته بسوی  علم و دانش روی می آورد و نسبت به سال های گذشته امسال محصلین زیادتر اند و ما در آینده این کشور شکر خدا هیچ نیازی به استادان خارجی داکتر، انجینیر، حقوقدان وغیره... بیرون ازاین  کشور نداریم و به  لطف ایزد این  کشور جوانان و نوجوانان عزیزبا سواد باشعور و با  غیرت مند خواهد شد. وازدرگاه او تعالی میخواهیم تا کشورمان بی نیاز باشد.


  این ها به دست خواهد امد زمانی که تمام جوانان ما وارد دانشگاه شوند و به طور درستی برایشان تدریس شود و آنها هم کوشش کنند که در خواندن درس های خود کوشا باشند و کوشش کند که روزهای از دست رفته را دوباره به دست بیاورند.



 ما بسیار خوش بین هستیم که انشالله به امید خداوند می توانیم که جوانان تحصیل کرده خوبی خواهیم داشت  تا بتوانیم که احتیاجات خود را برارده کنیم .



About the author

SaiedaSadiqi

Saieda Sadiqi was in Herat Afghanistan. Saieda Sadiqi is in 12th class in Fateh High school . Saieda Sadiqi Studied English in Ansarian institute . Saieda Sadiqi returned to Afghanistan after fall of Taliban in 2001.

Subscribe 0
160