شاگردان مکاتب هرات و مسابقه طرح نویسی فلم

Posted on at


سرزمین پرافتخار افغانستان که در قلب آسیا جا گرفته است، از دیر باز بازیچه و آله ای دست بیگانگان قرار گرفته و دست خوش ناملایمات سیاسی و فرهنگی شده است. اما مردم سلحشور و افتخار آفرین این مرز و بوم در برابر تمام قداره بندان و دشمنان تاریخ ایستادگی و مقاومت شان را حفظ نموده و تاریخ گواهی میدهد که ملت عزیز ما هیج گاه زیر بار سلطه استعمار و استثمار و استحمار نرفته و همه ای استعمار گران شرقی و غربی را به زانو درآورده است.



 اینک که به لطف و یاری حضرت حق کشور عزیز ما به حدی از آزادی بیان و اندیشه رسیده است و چندی است که شهد شیرین آزادی را مزمزه کرده و میچشد، جا دارد که با استفاده از این نعمت پر گهر حد اکثر استفاده مثبت را برده و در راستای رشد و توسعه این سرزمین مظلوم و محروم از هیج کوششی دریغ نورزیم. یکی از مهمترین و فوری ترین موضوعی که جوانان عزیز ما باید به آن اهمیت دهند، ساختن فیلم های مستند از تاریخ و گذشته های پر افتخار این سرزمین است. بر همه هویدا و روشن است که در آوردن یک موضوع تاریخی و ادبی به صورت فیلم به مراتب نسبت به نوشتن آن به بینندگان تاثیر گذار می باشد. هرگاه یک موضوع و سخن ارزشمند از طریق فیلم به خورد جامعه داده میشود بدون شک خیلی دل نشین بوده و در ذهن همگان حک می شود. به همین دلیل است که گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن.


باری، فیلم انیکس با همکاری افغان ستیادل سعی ورزیده اند تا برای جوانان عزیز بخصوص قشر اناث و متعلمین لیسه ها زمینه و فرصت فیلم نامه نویسی را فراهم نموده و جهت رشد اندیشه های جوانان عزیز در عرصه ای فیلم سازی گامی مهمی را بردارند. بدون شک اکثریت جوانان ما آروز دارند که در رابطه با موضوعات مثبت و یا غم انگیز اطراف شان فیلم و نمایش نامه درست کنند، اما بعلت نبودن یک راهنما و مربی و نیز امکانات مورد نیاز نمی توانند که اثر شان را خلق کنند. به همین دلیل ما برای یافتن استعداد های نهفته و نشکفته یک برنامه رقابت آزاد را برای جوانان ترتیب داده ایم. برنامه طوری است که ما با گرفتن یک امتحان ابتدایی از شرکت کنندگان بهترین و پر استعداد ترین را کشف و بر می گزینیم. افراد منتخب را طی یک آموزش جداگانه توسط مربی مجرب جناب استاد بهروان تعلیم داده و فوت و فن فیلم ساختن و نیز اساسات نمایش نامه نویسی را جناب استاد به آنها تعلیم خواهد داد.



همه دوستان و جوانان می تواند که اثر شان را به صفحه رسمی اگزمر بصورت آنلاین گذاشته و سپس نمایشنامه چک و بررسی شده و سه تا از  بهترین ها گزینش و جایزه داده میشود.


 



About the author

faranazhajizade

Faranaz Hajizade is studying in the 11th class of the Malake Jalali High school. Faranaz Hajizade is studying English in Skill Training Center (STC) in Herat Faranaz Hajizade has interest in reading novel. History,geography and writing.

Subscribe 0
160