ارزش نمایش فیلمها برای فیلم سازان مستقل

Posted on at

This post is also available in:

در روز چهارشنبه، من فرصت شرکت در نمایش فیلم کوتاهی به نام Hell به کارگردانی لیزا استاک، عضو قدیمی فیلم انکس را یافتم. بعضی از هنرپیشه های فیلم در نمایش حضور داشتند.

این کار باعث شد تا فکر کنم که نمایش فیلم چقدر میتواند برای فیلم سازان مستقل با ارزش بوده و چگونه آنها میتوانند از ملاقات با مخاطبانشان مستفید شوند، طوری که بیشتر آنها کار خودشان را بصورت آنلاین نشان میدهند. لیزا نظر خودش را در مورد این موضوع در مصاحبه ای که یک روز بعد در استدیو ما پخش شد، که بزودی در فیلم انکس قابل دسترس خواهد بود بیان کرد. من همچنین از تعدادی از فیلم سازان و متخصصان که برای  جشنواره فیلم و  تشکیلات فیلم سازی کار میکنند  نظرشان را جویا شدم.

لیزا استاک و تعدادی از هنرپیشه های فیلم Hell بعد از نمایش در بایگانی  فیلم های منتخب، نیویورک اکتبر ۲۰۱۳

اول، نمایش به فیلم سازان کمک میکند تا با مخاطبان خویش ارتباط برقرار کنند. آنها با افرادی ملاقات میکنند که فیلمهایشان را دیده اند، باعث میشوند تا دیگران کار آنها را ببینند، و با آنها رابطه متقابل داشته باشند. Miguel Angel Font Bisier  فیلم ساز اسپانیولی که فیلمهایش بصورت متعدد به نمایش گذاشته شده است میگوید : من فکر میکنم که نمایش عمومی فیلم ها برای کار ما بعنوان فیلم ساز ضروری است.  این  کار شما را به مخاطبین تان نزدیک میکند و باعث میشود تا شناخته شوید، بنا افرادی که شما را نمی شناسند به ظرفیت های کاری شما پی میبرند. 

نفر دوم از طرف چپ Miguel Angel Font Bisier و دیگر کارگردانان در جشنواره فیلم مد ۲۰۱۲ به نام La Jolla

نمایش فیلم برای دید مخاطبان ضروری است، بخصوص از فیلم کمدی باشد. آنها همچنین توسط Q&A همراهی میشوند، جایی که فیلم ساز شانس این را پیدا میکند تا ببیند کدام قسمت کارش خوب بوده و کدام قسمت نیاز به بازبینی دارد، طوری که توسط فیلم ساز Andy Salamonczyk بیان شد : واکنش مخاطبان به چند دلیل مهم است، شما متوجه میشوید که کدام بخش کار خوب بوده و کدام بخش خوب نبوده، اعتماد بنفس شما بالا میرود و برای رفتن به جشنواره آماده میشوید، و همچنین باعث میشود تا کارتان ارزشش را داشته است. شما میتوانید با نمایش فیلمتان چیزهای زیادی بیاموزید، و مهمتر از همه اینکه به شما دلیل ساخت فیلم را یادآوری می کند. فیلم ساز Alex Nakone اضافه میکند : البته بعد از نمایش، اعضای گروه، حمایت کنندگان مالی، دوستان و فامیل همه فرصت ابراز عقیده شان را در مورد فیلمی که حاصل ساعت ها کار و تلاش شماست پیدا میکنند. شخصا این فرصتی برای من است تا برای موفقیتی که بدست آوردم خوشحال باشم، و فیلم من ارزش صرف وقت را داشته است. 

پوستر تبلیغاتی برای نمایش Mr Morag’s Helical Dreams توسط الکس ناکونه در فستیوال فیلم ایندی ۲۰۰۹

فیلم سازان برای تبلیغ فیلم شان آن را به نمایش میگذارند، یا بصورت آنلاین یا در رسانه های اجتماعی.  اما سازماندهی و نمایش فیلم برای مردم نیز نیاز به تبلیغ   دارد تا به معرفی فیلم ساز پرداخته و ارتباطات وی را بیشتر نمایند. Barney Oldfield دایرکتر اجرایی فیلم سازان جوان نیویورک میگوید : این یک اشتباه است که فکر کنیم ، نمایش فیلم در جشنواره برای تبلیغ فیلم کافی است. نمایش فیلم ها بدون نام بردن از هنرپیشه ها مثل این است که دوستان، اعضای خانواده و افرادی دیگر در سینمایی اشتباهی آمده باشند. برای آگاه ساختن مردم در مورد فیلم تان و شرکت در نمایش آن به تبلیغات زیادی نیاز است. فیلم سازان قبل از سازمان دهی اینگونه  همایش ها باید با افراد زیادی  در تماس شوند تا مطمئن شوند که این کار اقدامی مفید و مثبت در حرفه اشان می باشد. 

نمایش فیلم، طوری که اغلب اوقات بخشی از برنامه های وسیعتر می باشد، باعث میشود تا با فیلم سازان و متخصصان فیلم آشنا شوید، و کار کارگردانان دیگر را ببینید. Amy Hill  یک فیلم ساز بریتانیایی میگوید : این کار باعث میشود تا با فیلم سازان دیگر ارتباط برقرار کنید، باعث میشود تا فیلم های دیگران را دیده و ذهنیت بهتری را بعنوان یک فیلم ساز داشته باشید. Caroline von Kuhn,  دایرکتر جشنواره فیلم کامدین اضافه میکند :  جشنواره هایی مانند جشنواره بین المللی فیلم کامدین  آخر هفته  را بطور کامل برای کار فعلی و برنامه  های آنها در آینده با گفتگو همراه فیلم سازان دیگر که قرار است در آخر هفته دایر شود بحث کنند، نشست خودمانی  برای فیلم سازان در بخش نمایش فیلم ها، بوردها، ملاقاتها و جشن ها میباشد. این فرصت بزرگی برای ماست تا کارگردانان  با استعداد را با فیلم های عالی شان گردهم آوریم. 

در پایان، نمایش فیلم ها به فیلم سازان اعتبار ساخت فیلم های کوتاه را داده و کمک میکند تا صاحب نام شوند.

اگر شما یک فیلم ساز هستید و در جشنواره فیلم کار میکنید، ایده های خود را در مورد اینکه چگونه فیلم سازان مستقل از نمایش فیلم مستفید میشوند بیان کنید. 

Subscribe to my blogs 

- Jennifer Bourne



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160