پول

Posted on at


پول يك ماده مهم وبا ارزش است. پول اساس وبنياد اقتصاد يك كشور را ميسازد. و داراي ارزش واهميت مادي و معنوي ميباشد.پول آن چيزي مهمي است كه تمام انسانها در زند گي به آن ضرورت دارند و محتاج آن ميباشند، تازنده گي خود را به راحتي سپري كنند.

بعضي ها فكر ميكنند كه راحتي وخوشبختي زنده گي انسانها به پول وابسته است وبعضي هاميگويند كه پول بدبختي است وباعث از بين رفتن خوشبختي زنده گي ميشود وداشتن پول زياد غم است.

ولي به نظر من پول خوشبختي نيست ولي تا حدي ميتواند كه مشكلات زنده گي را مرفع بساز و تمام انسانها بايد زحمت بكشند تا حدي توان تحصيل كنند تا يك وظيفه مناسب به دست  آورده ومعاش خوب داشته باشد تا بتواند مشكلات زنده گي خود وديگران را رفع بسازد.

آنهائي كه آينده سازان كشوراند بايد امروز آنقدر زحمت بكشند وتحصيل كنند تا فردا بار دوش جامعه نبوده و جاي اشخاض راكه فعلا در مقامات اجراي وظيفه ميكنند بگيرند تا به اقتصاد كشور صدمه نرسد.

پول بر علاوه اينكه يك ماده بيسار مهم است و باعث رشد اقتصادي وصنعت يك كشورميشود وازلحاظ اقتصادي يك كشور را در جاي گاه بلند قرارميدهد درصورتيكه از آن به صورت درست استفاده شود. ولي بدبختانه باعث بسیاري از جنايت هاي ميشود كه زنده گي انسان ها را به خطر مواجه ساخته و باعث از بين رفتن حيات شان ميشود .

بعضي ازمردم به خاطر پول دست به بسیاري از كارهاي خلاف ميزنند آنها به خاطر پول اختطاف، دزدي، رهزني وقتل ميكنند و با اختطاف كردن اشخاص يك مقدارگزاف پول درخواست ميكنند كه اگر خانواده آن پول را نپردازند آن شخص را بيرحمانه ازبين ميبرند چون آنها فقط به فكر پول اند وزنده گي انسانها به آنها اهميت ندارد وآنها اشخاصي اند كه انسانيت را فراموش كرده اند.

زنده گي وحشيانه دارند وخودشان همانند حيوانات درنده اند كه زنده گي انساني واحكام اسلامي را فراموش كرده اند وكردار و رفتار حيواني را به پيش گرفته ند.

دراصل ما ميتوانيم كه پول هاي خودرا به دو طريقه زيادتر بسازيم.

يكي از را حلال كه با سرمايه گذاري و پيشبرد تجارت واجراي امورات مشروع  و ديگر از راه حرام كه اشخاص مفسد تمام راههاي كاربرد آنها را ميدانند و فساد را در روي زمين زياد ميكنند.

خداوندمتعال حق انتخاب اين دو راه ره كاملا به دست بنده گان خود قرار داده است كه كدام راه را انتخاب ميكنند.

بارالها! پولي را نصيب ما بگردان كه پاك وحلال باشد تااز آن به صورت گوارا استفاده نمايم                             



About the author

lina-rica-khail

Lina Rica Khail was born in Herat,Afghanistan. she is student in Fateh high school.

Subscribe 0
160