آموزش کودکان

Posted on at


آموزش کودکان 

برای آموزش کودکان باید از روشهای جداگانه ای استفاده کرد، چون کودکان توان لازم را برای یادگیری در کلاسهای آموزشی ندارند. آموزش را میتوان با ایجاد بازی های تفریحی و سرگرم کننده برای کودک  به پیش برد. طرز حرف زدن و فکر کردن را باید از روزهای نخست به کودک  یاد داد. 

  















نحوه یاد گیری دو زبان 

کودک توانایی تشخیص صداهای مختلف را براحتی دارد در صورتی که از بدو تولد با وی به دو زبان مختلف صحبت شود وی قادر به درک هر دو خواهد بود. اما نکته در اینجاست که وی برای حرف زدن به زمان طولانی تری نیاز دارد، چون ضرورت به مجزا نمودن لغات زیادی را دارد و این مشکل در سنین ۳ الی ۴ سالگی حل میشود. برای آموزش دو زبان بهتر است، ابتدا آموزش با زبان اول را آغاز نموده و بعدا آموزش با زبان دوم را تمرین کنیم. 

 

نقاشی و رنگ آمیزی 

در سنین دو سالگی میتوان رنگهای مختلف را به کودک آموزش داد، چون در این سن کودک توانایی لازم را برای رسم کردن دارد. نقاشی امری ضروری برای یادگیری کودک میباشد، بنابراین برای ایجاد خلاقیت در وی نقاشی را قبل از سن ۴ سالگی با وی تمرین کنید. 

 

یادگیری مهارت ها و مسائل اجتماعی 

مهارت های مختلفی در زندگی برای کودک لازم است که برای یادگیری آنها باید ترغیب و تشویق شود، نه اینکه مجبور به انجام آن کار باشد. همچنین برای اینکه کاری را انجام دهد اصرار نکنید چون نتیجه ندارد.

 

موسیقی 

بهترین زمان برای یادگیری موسیقی برای کودک سنین بین ۲ تا ۸ سالگی می باشد.


ورزش

ژیمناستیک یکی از بهترین ورزشها برای کودکان زیر ۷ سال می باشد، این ورزش باعث تقویت عضلات کودک و هماهنگی آنها میشود.  

 



About the author

160