قدامت زمین

Posted on at


سوالاتی است که باعث بوجود آوردن افکار گوناگون وشک های زیاد در ذهن ما شده اند مثلا:در آن بیرون چیست؟دنیا از چه ساخته شده است؟ وما چطور وارد دنیای مدرن شدیم؟ به این خاطر این مقاله را بنام داستان علم گویند در واقع این مقاله راجب اینکه تاریخ چگتونه علم را ساخت و علم چگونه تاریخ را ساخت برای مان معلومات میدهد.                                                                         

   و دنیا چقدر سن دارد؟  

                            

سفر های پیشروی قرن15پیشگام عصر مدرن شد.وکشف امریکا یکی ازکشفیات بزرگ علمی بوده است .

پاریس- جاهیست که زیباهیش جلوه زیاد دارد واین خانه های زیباوموزیم ها که باعث زیباهی پاریس شدند در واقع از سنگ آهک ساخته شدند.این سنگ از معدنی در اعماق پاریس گرفته شده اند و از این معادن لوازم بسیار ارزشتناک وفوسیل ها یافت میشد از این قدامت فوسیل ها میتوان دانست که زمین چقدر پیر است.

و از نگاه دیگری به ماموت ها که هیچ کس آن ها را ندیده میتوان دلیل دیگری برای به اثبات رساندن قدامت زمین دانست.                                                  در واقع قرن 18 قرن آزمایشات نور هوا مایعات و معین نمودن سن زمین بود که توسط شخصی بنام لیگامت دیافون انجام میشد.او اندازه گیری سن زمین را توسط یک گلوله فلزی ساعت جیبی و یک کوره آهنگری انجام داد.بسیاری از مردم در قرن 18 بر این باور بودند که زمین در 6 روز ساخته شده و 60000سال هم سن دارد.اما او میخواست سن دقیق آن را بداند و این روش را به اثر تبدیل کردن گله فلزی به یک فلز داق توسط کوره آهنگری انجام داد و آن را دوباره گذاشت تا سرد شود او به این باور بودکه مدت زمانیکه این مساله را در بر می گرفت میتواان سن زمین گفت.اما به گفته بعضی اشخاص سن زمین 92000میباشد اما بوفون آنرا74832 سال گفت.

به اثر کشفیات از کوه ها گرفته تا سنگ لاخ ها آبشار های که باعث فرسوده شدن سنگ های با قدامت زیاد شده اند به این نتیجه رسیدند که مهم ترین عاملی که باعث شده دنیا به شکل امروزه دیده شود زمان بوده است.   

 و به اثرگذشت زمان تغیرات زیادی در دنیا رخ داده است مانند:انقلاب صنعتی ترانسپورت فراوانی کالاها و غیره.همچنان نمیتوان تنها موجودات زنده روی زمین را در حال تغیر گفت چرا که طبیعت هم در حال تغیر است .

وگنر شخصی بود که زمین شناسی را دگر گون نمود وگنر نظریه را توضیع داد که  منطقی بود اما ظاهرا شوخی به نظر می رسید او گفت:در واقع قبلا این 7 قاره بصرت یک ابر قاره بزرگ بنام (پنجیاه) به معنایی زمین بزرگ بودند که بعدا از هم دور شدند و او این قاره ها را به کوه های بزرگ شناور تشبیع کرد. اما توسط بسیاری از اشخاص رد شد ولی او این نظریه اش را به طریق دیگری برایشان توضیع دا د او گفت: در داخل اقیانوس ها سنگ لاخ های بزرگ چون رشته کوه های عظیم وجود دارد کد بعضی اوقات باعث آتشفشان های بزرگ و زلزله های زیاد شده که باعش تغیر مکان قاره ها میشوند و در واقع چیزی حدوح 30 میلیون سال پیش مرز میان عربستان و افریقا شروع به دور شدن شده که حال از همدیگر دور شدند.پس از تمام این عوامل میتوان فهمید که چقدر قدامت زمین زیاد است.



About the author

tamana-hamidy

Tamana Hamidi was born in Herat,Afghanistan. she is student in Hatifi high school.

Subscribe 0
160