خوشبختی

Posted on at


  


تقریباً تمام مردم خوشبختی را در ثروت میدانند و داشتن همسر خوب و یا جاه ومقام به حساب میآورند،اما تجربه و منطق به ما می آموزند که خوشبختی و سعادت نهای «در ایمان» به خداوند و رسیدن به مراتب والای عشق و خرد الهی است. یهودیها داشتن پول و ثروت را از مهمترین عوامل خوشبختی میدانند. بعضی ها میگویند خوشبخت کسی است که از امکانات مناسب  زندگی برخوردار است.



 


و برخی از اشخاص میگویند سلامتی یکی از عوامل خیلی مهم در خوشبختی انسانهاست. خوشبختی را  با هیچ معیاری نمیتوان سنجید،زیرا خوشبختی یک احساس و حالت درونی است و تنها چیزی که میتواند شخص را در هر موقعیتی که باشد،انسانی خوشبخت جلوه دهد«عشق» است. باید دانست که خوشبختی بستگی به دیدگاه ، جهان بینی و احساس دارد.


 


به دلیل همین دیدگاه های مختلف است که تاکنون فرمول خاصی برای بدست آوردن این کیمیا زندگی پیدا نشده است. نظرها متفاوت است .این که خوشبختی چیست و چگونه بدست میآید، بصورت یک مجهول در حجاب مانده و تقریباً میتوان گفت که در یک شهر دو انسان پیدا نمیشود که سعادت را دقیقاً همانند یکدیگر تعریف کنند،علتش هم عرفا گفته اند خوشبختی مجهول است که نه در عقل می گنجد و نه به زبان میآید انسان موجودی سرا پا «نیاز» است 


برای همین از نظر بعضی ها خوشبختی فقط در مادیات خلاصه میشود ولی اگر از آنها سوال کنیم که کدامیک از اعضای بدن خود را حاضرید بفروشید، یا قیمت سلامتی شما چقدر است هیچگاه نمیتوانند پاسخی ارایه دهند که قانع کننده باشد.



 



About the author

160