چرا باید شیر را پاستوریزه کرد؟

Posted on at


شیر غذای باارزشی برای ماست، و ما باید هممیشه سعی کنیم، که شیر پاکیزه، تازه و بدون باکتری بماند. پاستوریزاسیون شیر عملی است که به وسیله آن می توانیم شیر را سالم نگه داریم، تا خطری متوجه سلامت ما نشود.



 برای این که شیر مصرفی ما، از زمان دوشیدن آن،تا وقتی که به آشپز خانه ی ما می رس،د سالم باشد، باید نکات مهم زیر در مورد ان مراعات شود: قبل از هر چیز باید گاو های شیرده به طور  منظم توسط  دامپزشک معاینه شوند، و این کار بیشتر به این منظور انجام می یابد، که هر نوع نشانه ی بیماری سل در این جانوران ردیابی شود.


 


 علاوه بر آن گاوها باید در وضع رضایت بخشی نگه داری شوند،و سطل ها و وسایل دیگری که هنگام شیر دوشیدن به کار می روند،باید هر بار هنگام استفاده شسته و تمیز شوند.


 پس از دوشیدن شیر نیز آن را چندین بار از صافی عبور دهند، و در محل خنکی نگه داری کنند،و در اتومبیل هایی که دارای سرد خانه هستند، به موسسه های شیر پاستوریزه حمل کنند.


پس از رسیدن شیر به کارخانه،برای اطمینان از کیفیت و تازگی آن،آزمایش های گوناگونی رویش به عمل آورند، و سپس آن را پاستوریزه می کنند.


 پاستوریزه کردن شیر کاری ساده است کافی خواهد بود، که دمای آن را تا اندازه معینی بالا برده، سپس سردش کنند.



 کلمه ی پستوریزه از اسم  ( دانشمند معروف فرانسه (لوئی پاستور) گرفته شده است و بالاخره پاستوریزاسیون شیر، و آماده کردن آن برای مصرف باید با دقت کامل انجام پذیرد، زیرا سلامت مردم به آن بستگی دارد




About the author

farhadhakimi

Farhad Hakim was born in Nimroz-Afghanistan. He is graduated from Tajrobawi High school in Herat. Farhad is studying Computer Science field in Qhalib private Higher Education University in Herat-Afghanistan. He has worked as cultural and consultant employee extensively in Nimeroz, Herat and more recently in Kabul.He has started to work…

Subscribe 0
160