طرز تهیه بولانی

Posted on at



آشپزی از خود هنر واستعداد میخواهد ولی با سعی وتلاش هم میتوان یک آشپز خوب شد. در آشپزی من بیشتر به غذاهای خمیری علاقه دارم وآنها را با شوق زیاد پخته میکنم.


واین غذای را که من میخواهم برای شما بگویم بسیار ساده وآسان است. من طرز تهیه این غذارا برای اولین بار در خانه از مادر جان وخواهرم یاد گرفتم،در اوایل کار های جزء اش را انجام میدادم،مثلأ :( پر میکردم یا زواله هایش را هموار میکردم ) مرحله یی مشکل اش صاف کردن (نازک کردن خمیر) است که باید شکاف نشود و گرد بیآید خوبتر است.در اوایل از پیش خود من هم کج یا یکی لک ویکی باریک در میآمد ولی حالا خوب شدم خوب نمی خواهم که زیاد بگویم .
مواد مورد ضرورت:به مقدار ضرورت آرد،گندنه ،روغن، نمک، مرچ سیاه ویا زیره ...را استفاده میکنیم.
در نخست گندنه را پاک کرده ریزه ریزه میکنیم ومی شویم وبعدأ آرد را گرفته کمی خمیر مایه را اگر خواستیم می اندازیم وااگر نخواستیم هم میشود،با نمک می آندازیم. وبعد از اینکه خمیر کمی دم دست راگرفت(رسید) آن را به زواله های کوچک تقسیم میکنیم وبه شکل دایره ای نازک میکنیم ،وبعدأ به یک قسمت ازگندنه ها روغن، نمک، مرچ سیاه وزیره را می آندازیم وبا هم مخلوط می کنیم. وبعد کمی از گندنه ها رابه یک قسمت زواله یی صاف شده می آندازیم وبعد یک سر خمیر را به سر دیگر آن می چسپانیم وبعد به یک مایتابه کمی روغن می گیریم وبعدأ بولانی خود را سرخ می کنیم باید بولانی را در هنگام سرخ کردن از این رو به این رو کنیم تا خوب پخته شود.و در اخیر با چکنی یا چکه نوش جان می کنیم.
البته طرز تهیه این غذا به روش خودم بود امیدوارم شما هم امتحان کنید.


About the author

ZainabHoseyni

من زینب حسینی متولد سال 1375 میباشم.
هم اکنون شاگرد صنف 12 مکتب محجوبه هروی هستم. ودر شهر هرات زنده گی میکنم.

Subscribe 0
160