رسانه های دیجیتالی و تکنالوژی در افغانستان همراه با "دین سومیترا دوتا" – دانشگاه کورنل

Posted on at

This post is also available in:

اخیرا من یک مقاله بسیار جالب درباره " چگونه تکنالوژی زندگی مردم را به طریقه های کختلف دگرگون میکند؟" خواندم.این مقاله توسط "سومیترا دوتا" نوشته شده بود کسی که یک نویسنده ، عالم و تجارت پیشه میباشد. از جولای سال 2012 رئیس "ساموئل کورتیس جانسون از رشته مدیریت از دانشگاه کورنل فارغ شد.

دیروز، من فرصت مصاحبه با او را دریافت نمودم.من یکی از جملات او را دوست دارم که گفته است: "ما در حال دستیابی به یک ارتباط جهانی هستیم که بی همتا میباشد، اینترنت فقط به اندازه یک امتیاز به حساب میاید و یا فقط برای پولداران."

 

واقعا راست گفته است، در فضای اینترنت بودن و یا استفاده از آن به این منظور نیست که مردمی که در جغرافیای خاصی هستند و یا از لحاظ ثروت متفاوت میباشند از اینترنت به شیوه دیگری استفاده کنند.هر چند ما میتوانیم بین آنها یک تفاوت را ببینیم که یک شکل مجازی دارد اما اینبار قضیه فرق میکند.

محتوا کلید موفقیت و رهبری در دنیای مجازی میباشد.بدون در نظر داشت اینکه شما جقدر پول دارید و یا در منطقه خود از چقدر قدرت برخوردار هستید.عمومیت بخشیدن محتویات شما را کمک خواهد نمود تا اینکه قلمرو خود را برپا سازید و اینکه با اشخاصی سر و کار داشته باشید که در تمام عمر آنها را ندیده باشید اما مفکوره ها ی شما و گفتگو هایی را که با او انجام میدهید امکان این را به شما میدهد تا به عنوان یک رهبر فکری به حساب بیایید.

این در حقیقت جادوی رسانه های جمعی و دیجیتالی در زندگی امروزی میباشد.6 میلیارد مردمی که به موبایل دسترسی دارند، وسیله ای سبک و ساده برای حمل و نقل، زندگی را برای ایجاد ارتباطات بسیار ساده نموده است.

این همان کاری است که مکاتب در هرات – افغانستان انجام میدهند.وصل شدن به صفحه جهانی و معرفی کردن خودشان به جهان.این افراد در حدود 3000 الی 4000 شاگرد دختر در مکاتب شهر هرات میباشد.این به این معنی است که هر دختری در مکتب برای خود در هر رسانه  جمعی یک پروفایل میسازد مانند تویتر، فیسبوک، لینکدین و تامبلر که خود را با همنوعان خود در سایر مکاتب خارج از اغانستان وصل نموده تا در ارتباط باشند تا اینکه جمعیت دختران مسفید شده از رسانه جمعی ازدیاد یابند.

"رئیس دوتا" یک شخص بسیار حامی است و به ما نصایح بسیار زیادی را در انکس بانوان دادند و او بسیار علاقه مند همکاری و مساعدت با ما است تا در مکاتب عالی شهر هرات و شاگردان دانشگاه کورنل و دوستان همکاری کند.



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160