حس بشر دوستی و آموزش زنان در افغانستان – فرشته فروغ از نیویورک

Posted on at

This post is also available in:

افغانستان یک کشور سنتی همراه با تاریخ کهن میباشد.زنان همیشه در طول ده ها سال دارای نقش مهمی در جامعه داشتند، مانند ملالی میوندی در طول جنگ افغان و انگلیس.هرچند آنها سیاه ترین سالعای زندگی خود را در طول دوره طالبان سپری کردند.از شروع دولت جدید در طول ده سال گذشته، زنان اکنون دارای نقش و فعالیت در رویداد های اجتماعی هستند به هر حال با انتقاد شدیدی از سوی بعضی اشخاص مواجه هستند که میخواهند نقش زنان را در فعالیت های جامعه کمرنگ کنند.

اکثر زنان افغان در خانه می مانند تا زن خانه دار شوند و از اطفال خانه محافظت میکنند، مخصوصا در قریه جات و اطراف شهر.یک مادر دلسوز بودن و تربیت کردن اطفال با ادب نیاز به قربانی کردن دارد.از سمت دیگر، این زنان هستند که درس میخوانند و کار میکنند به طوری که با بسیاری از مشکلات مواجه هستند. ولی در مقایسه با سالهای اخیر، ما شاهد رشد چشمگیری از سهم گیری زنان در بسیاری مواضع مانند تحصیلات، سیاست، اقتصاد، سحت و غیره بوده ایم.

 

متصدی رویا محبوب یک مثال واضح از دختر افغان میباشد کسی که تجارت را در سال 2008 شروع کرد و با مواجه بودن بسیاری از مشکلات و سختی ها در سر راه تحصیلات و توانمند سازی در افغانستان در سال 2013 در مجله تایم به  عنوان یکی از 100 چهره با نفوذ جهان شناخته شد.

ساختن صنف های انترنت در افغانستان یک نمونه واقعی از ترکیب تکنالوژی و تحصیلات با هم میباشد که دختران افغان را قادر نموده تا در مکاتبی که هستند با استفاده از شبکه های جمعی و دیجیتالی خود را به جهان مجازی نشان دهند.

این ویدیو توسط "توماس اسکات" تهیه شده است، یک انیمیتور که با فیلم انکس برای سالها همکاری داشته است. همچنان او برای ساخت صنف های انترنتی در مکاتب افغانستان کارهای بسیاری را انجام داده است.

 

تحصیلات برای کشورهای رو به توسعه کلید ضمانت آینده میباشد. با بی اعتنایی به زنان که دارای نقش حیاتی در جامعه میباشند و انکار کردن  این نقش راخ حل بیرون رفتن ا حالت سنتی به مدرنیزه شدن نمیباشد مانند کشوری چون افغانستان.

هم مرد و زن نیاز به تغییر دارند تا به تساوی دست پیدا کنند و این فقط پروسه یک طرفه برای مردان نمیباشد.برای مردان این است تا به توانایی های زنان و مهارت های شان باور داشته باشند و به کار کردن در کنار آنها اعتماد داشته باشند.آنها باید به توانمند سازی بانوان کمک کنند تا اینکه وظایف و مسوولیت ها را در قبال ساختن و برقراری فضای دوستی که جامعه را به سمت فردایی بهتر سوق میدهد به اهل آن بسپارند.

 

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160