موتور جستجوگر گوگل

Posted on at


گوگل یکی از مشهورترین و موفق ترین شرکت ها در دنیا می باشد، حتی میتوان گفت در دنیا تعداد کمی باشند که از نام گوگل سر در نیاورند. گوگل در سال ۱۹۹۶  توسط دو دانشجوی دوره دکتری به نام لری پیج و سرگئی برین در یونیورسیتی استنفورد ایجاد شد، این دو نفر روی یک پروژه تحقیقاتی به منظور ایجاد موتورجستجوگر بک رب کار میکردند.

آنها توانستند برای بیشتر از یک سال از این موتور روی سرورهای یونیورسیتی استنفورد استفاده کنند. بعد از آن پلان گرفتند تا ساحه فعالیت های این موتور جستجوگر را وسعت دهند. 

 

این دو فرد در سال ۱۹۹۸ بطور رسمی شرکت گوگل را در پارکینگ یکی از دوستانشان در کالیفرنیا تاسیس کردند. و بعد از مدت کوتاهی  شرکت جزو سایت های برتر دنیا شد، تا جایی که  نام گوگل بعنوان موثرترین کلمه سال انتخاب شد و توانست ۸ میلیارد سایت انترنتی را زیر کنترل خود در بیاورد. شرکت گوگل در سال ۲۰۰۸ مرورگری را به نام گوگل کروم به بازار عرضه کرد، شرکت گوگل از الگوریتم های محاسبوی بسیار قوی استفاده نموده که میتواند بیشترین نتیجه را در کمترین مدت زمان برای کاربران ارائه کند.

 

بنیانگزاران این شرکت سرمایه ای اضافه از ۹ میلیارد داشته و بیش از ۲۴ هزار کارمند را در استخدام خود دارند، و هدف اصلی خود را سازماندهی معلومات سراسر دنیا اعلام کرده اند. 

فضای داخلی دفاتر شرکت گوگل منحصربفرد بوده و نشان میدهد که این شرکت بطور جدی  به فکر آسایش کارمندان خود می باشد.

 

در زیر عکسهایی را از دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیای آمریکا میبینید : 

 



About the author

160