فرشته فروغ از نیویورک، ورزش در افغانستان و توانمند سازی زنان توسط تیم فوتبال استقلال

Posted on at

This post is also available in:

شروع روز جهانی زنان از امروز، من خبرهای خوبی رادرباره زنان در افغانستان و دستاوردهایشان را خوانده ام.این بار خبر درباره اشتراک زنان در ورزش مخصوصا فوتبال است. مجمع فدراسیون فوتبال زنان در افغانستان زنان را حمایت کرد تا مسابقاتی را برای روز جهانی زن برگزار کنند.


این مسابقات از تاریخ 14 مارچ آغاز شد و برای 4 روز ادامه خواهد داشت و بهترین بازیکنان به عنوان بازیکن تیم ملی فوتبال زنان افغانستان انتخاب خواهند گردید.

اخیرا تیم فوتبال استقلال آغاز به تمرین دادن دختران نموده تا اینکه تیم فوتبال دختران استقلال را تشکیل دهد.

در شمال افغانستان در شهر مزار شریف مسابقات بسکتبال معلولین برگزار گردید تا از بین رقابت کنندگان 6 بازیکن برتر برای تیم منتخب بسکتبال معلولین شهر بلخ انتخاب گردند.هدف از برگزاری این رقابتها منع خشونت علیه زنان در افغانستان میباشد.

 

ورزش تنها یک تمرین بدنی نمیباشد بلکه راهی مناسب برای تقویت روح و روان است مخصوصا برای زنان در افغانستان، کسانی که برای سالها در خانه های خود حبس مانده بودند و هیچ فعالیت اجتماعی نداشتند.همچنین این یک راه بسیار خوب برای متحد و یکجا کردن زنان در کنار یکدیگر میباشد تا از همدیگر حمایت کنند.

دیروز من یک فیلمساز زن را ملاقات کردم به نام "آریادنا آلوارادا" کسی که برای سازما ملل کار میکند.ما نظریات یکدیگر را با هم به اشتراک گذاشتیم و درباره اینکه چگونه میتوان توجه دختران نوجوان افغان را به سمت فیلمسازی (تهیه کنندگی و ویرایش)، جلب کرد صحبت کردیم. این یکی از راه های توانمند سازی بانوان در افغانستان میباشد مخصوصا برای دخترانی که میتوانند در ادارات و یا در خانه فعالیت کنند تا اینکه پیام خود را به تمام جهان برسانند.

همچنین من با "یازمانی آربلدا" یک هنرمند چندین رسانه ای در هر نیویورک ملاقات کردم.او اجرا کننده پروژه "ما به بالونها باور داریم" است. این پروژه یک کمپاین بین المللی است که در آینده نزدیک در شهر کابل افغانستان در حدود 10000 بالون صورتی رنگ به پرواز در خواهند آمد.این پروژه در جاپان، هند و کنیا نیز اجرا شده است.

 

من یک مصاحبه ویدیویی همراه با او نیز انجام دادم و به زودی منتشر خواهد شد.من با این پروژه و انگیزه ای که در آن میباشد بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.همیشه این مادیات و پوبل نیست که مردم را خوشنود و خوشحال میسازد بلکه میتوان با ابزاری بسیار ارزان و ساده بسیاری آسودگی و امکانات را فراهم کرد که این بیشتر برمیگردد به خلاقیت و انگیزه شما درباره کاری که انجام میدهید. دیدن به بالونها در اول صبح در کشوری که جنگ زده است برای شما امید داده و لبخند را بر لبان شما نقش خواهد داد.

صلح برای مردم  یک برنامه برای آوردن صلح برای مردم است.آنها یک مصاحبه ای را با من انجام دادند برای روز بین المللی زن که درباره فعالیت های زنان افغانستان و آینده آنها بود.

من روی یک ضرب المثل از کتاب آقای دگروال زلم تاکید دارم که میگوید: کوه هر قدر بلند باشد سر خود راه دارد.که به معنی این است هیچ چیز ناممکن نیست و همیشه یک راهی وجود دارد.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160