فرشته فروغ از نیویورک، روز هانی زن با فیلم انکس در افغانستان همراه با ساختن صنوف انترنت در مکاتب

Posted on at

This post is also available in:

این جمعه یک روز بخصوص بود. امروز روز جهانی زن بود، روزی به یاد ماندنی از فداکاری ها و قربانی های زنان در افغانستان کسانی که برای پیشرقت هم نوعان خود از خود گذشتند و برای حفظ حقوق خود مبارزه کردند.

با در نظر داشت مسافرت من به شهر نیویرک و تماشای دیدن ویدیو های گشایش صنوف درسی همراه با دیدن لبخندهای شاگردان که بر لبان آنها نقش بسته بود بهترین حس را برای من داد که در زندگی ام تجربه کرده بودم.فکر کردن درباره آن دخترانی که فامیل انها توان خریداری کامپیوتر را ندارند تااینکه به انترنت وصل شوند، این کار یک قسمت از رویا هایشان را به حقیقت مبدل میکند با در نظر داشت اینکه در آن طرف دنیا داشتن کامپیوتر یکی از ضروریات در زندگی میباشد.

تامین تحصیلات برتر در یک فضای مناسب مخصوصا برای دختران با که دارای محدودیت های خاص خود هستند یک راه بسیار عالی برای توانمند سازی بانوان در جوامع شان میباشد طوریکه تحصیلات یک اسلحه قوی برای کسانی هست که به آنچه میخواهند برسند.

پروژه توسعه ابتکارات افغان ماموریت خود را آغاز نموده تا رویا های خود را به حقیقت مبدل سازد.گشایش صنوف انترنت در مکاتب و وصل کردن آنها به صفحه جهانی چیزی است که دختران در مکاتب خود توقع دارند.

 

مبدل کردن یک صنف با ابزار و شکل و شمایل قدیمی به تجهیزات مدرن و انترنت شاید باور نکردنی باشد.

البته من با بسیاری از زنان با انگیزه و الهام بخش مواجه شدم کسانی که در تحصیلات، ورزش، سیاست و در رسانه های جمعی و فیلمسازی بسیار تاثیر گذار واقع شده اند تا اینکه هدایت توانمندی زنان در سرتاسر جهان را به عهده گیرند. من با "لاورن لاولیس" آشنا شدم که مدیر اجرایی شورای زنان افغان- امریکایی در دانشگاه "جورج تاون" میباشد.

ما در فیلم انکس انکس بانوان را نیز راه اندازی نموده ایم که یک بنیاد فعال است که پیشرفت و حمایت زنان را در توانمندی آنها همراه با ویدیو و برنامه های آموزشی و بلاگ درباره تحصیلات، هنر، تجارت، ورزش و سایر موضوعات سوق میدهد.

من علاقه مند ضورب المثل جالبی از کتاب دگروال زلم هستم که میگوید: بهشت زیر پای مادران است.به این معنی که مادران در جهان و زندگی انسان نقش بسیار مهمی دارند.بله اول تر از همه در پهلوی یک مادر بودن آنها نقش یک زن را در جامعه دارند و در محل خانه و بیرون بسیار تاثیر گذار واقع میشوند.



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160