رسم و رواج های مزخرف در عروسی ها (بخش دوم

Posted on at


در عصر حاضر یگانه مشکل بزرگ اینست که فامیل عروس خواستار عروسی در هوتل و خبر کردن بسیار زیاد مردم میباشد، و از فامیل پسر مصارف بیجا میخواهند و مهر زن را به اندازه ای گران میمانند که شوهر اصلا قادر به پرداخت آن نمیباشد، در حالیکه پیامبر صلی الله علیه و سلم همیشه امت خود را به مهر متوسط که شوهر آنرا ادا کرده بتواند تشویق کرده است.




وقتیکه با وجود این همه مشکلات عروس به خانه شوهر میرود فامیل شوهر با عروس رویه نیک نمیکنند و میگویند که فامیلت از ما بسیار پول گرفته است، ترا بالای ما فروخته است و مصرف عروسی را بسیار زیاد ساختند ووووووو.....



این سبب میشود که زندگی این دختر توسط خود فامیلش به تباهی کشانده شود بدون اینکه فامیل متوجه این شوند که این کار ما و پیروی از این رسم و رواج بی معنی سبب تباهی دخترما میشود.


اینگونه عروسی ها نه تنها سبب استحکام روابط فامیلها با هم دیگر نمیشود بلکه سبب به وجود آمدن بغض کینه و عداوت بین فامیلها میشود، و هدف دیگر عروسی که تشکلیل خانواده است هم اکثریت اوقات در چنین عروسی ها متحقق نمیشود زیرا که این رسم و رواج ها سبب اختلافات بین زن و شوهر هم میشود که بعد از مدتی سبب واقع شدن طلاق بین آنها میشود.


که بدین گونه آرمانهای مقدس ازدواج فدای رسم و رواج های مزخرف و خلاف آموخته های اسلامی میشود.


و همچنان این رسم و رواج ها سبب شده که بسیاری از جوانان بی خانم و بسیاری از خانم ها بی شوهر بمانند.


وقتی که یک جوان نتوانست غریزه شهوانی خود را از طریق حلال که همانا ازدواج است دفع نماید مجبور است که روی آورد به راهای حرام که این کار سبب بی ثباتی در جامعه و رشد فحاشی میشود.


نویسنده: صبغت الله سنتیار



About the author

sebghatullah

صبغت الله"سنتیار" فرزند مولوی عبیدالله "پروانه" فرزند مولوی پروانه "سنتیار" روز چهارشنبه عقرب سال 1371 در یک خانواده متدین و روحانی پا به عرصه گیتی گذاشت. در سن شش سالگی شامل مکتب ابتدائیه بی بی حوا شده و دوره ابتدائیه خود رادر مکتب مذکور به اتمام رساند، و بعد دوره…

Subscribe 0
160