رسم و رسوم نوشیدن چای در جوامع مختلف

Posted on at


 

 تقریبا ۸۰۰ سال پیش مردم کره چایی را از چین وارد میکردند و بعدها خود به پرورش چای روی آورند، مردمی که در تبت نیز زندگی میکنند چای مخصوصی درست میکنند که سویوچا نام دارد و هنگامی که مهمانی مهم در خانه حضور دارد تهیه میشود. طرز تهیه این چای، با کوبیدن برگ چای و دم کشاندن آن در قوری فلزی برای نیم ساعت و بعد از آن از مقداری کره گاوی و نمک برای خوش طعم نمودن آن استفاده میکردند، در نهایت قوری را تکان میدادند تا سر و صدای زیادی ایجاد کند، این وقتی بود که چای آماده میشد. این چایی است که بسیار قوی بوده و عطر خاصی دارد. شما برای نوشیدن آن باید معده ای سالم داشته باشید.  

 

آداب و رسوم مختلفی برا نوشیدن چای در دنیا وجود دارد، بطور مثال در سویو اگر میزبان برای شما چای ریخت باید نیمی از چای را بنوشید تا باز برایتان چای بریزد و اگر فکر میکنید نوشیدن چای کافی است، میتوانید باقی مانده چای را روی زمین بریزید.

 

 

در زمان پادشاهی تانگ و سونگ چای به مغولستان و روسیه وارد شد، مغولها چای را با شیر و نمک می نوشیدند و روسها چای را بصورت غلیظ و یا همراه با شکر و لیمو یا شیر می نوشند. 

 

 

در مالزی و تایلند مردم چای را به صورت چینی ها می نوشند و تنها تفاوت آن این است که هنگام ریختن چای قوری را بالاتر برده که به آن کشیدگی چای میگویند، چون بدین صورت چای اکسیژن بیشتری و طعم ملایمتری دارد.



About the author

160