نمایشگاه محصولات زراعتی داخلی و خارجی در بادام باغ کابل

Posted on at


این سیزده همین نمایشگاه است که محصولات زراعتی داخلی و خارجی برای سه روز در 200 غرفه 150 غرفه محصولات داخلی و 50 غرفه محصولات در بادام باغ شهر کابل گشایش یافت. هدف از این نمایشگاه معرفی محصولات افغانی در بازار های خارجی است.  


 


دراین نمایشگاه همرا با دوستم آقای صیام برای تهیه گزارش رفته بودیم و از انجا دیدن کردیم برایم بسیار یک روز خوب بود من به مقدار 400 گرام عسل خریداری کردم این شاد از تولیدات خود افغانستان بود برای من بسیار کار دشوار بود که من برای مادرم که او مریضی فشار خون دارد چیز اصل را از بازار پیدا کنم که تولیدات خود افغنستان باشد و از کیفیت خوبی هم برخوردار باشد. اما از این نمایشگاه به بسیار راحتی توانستم که به دست بیاورم شاید هزاران نفربخاطر همین انجا امده باشند مواد مورد نظر خود را دریافت کرده باشند.  


 


در این محل تعداد زیاد از صنایع افغانی دیده میشود که توسط خانم به نمایش گذاشته شده است. این زنان افغان از برگزاری این نمایشگاه خوش بین بنظر میرسد . مردم از برگزاری این نمایشگاه خرسند هستند و میگویند که برگزاری این چنین نمایشگاه باعث رشت تولیدات افغانستان میشود .


 


زنان که از این نمایشگاه  دیدن کردن میگویند برگزاری همچو نمایشگاه  برای رشت صنایع دستی افغانی و زمینه کار برای خانم های که در این بخش فعالبت دارند کمک میکند تا اقتصاد خوب داشته  باشند.


 


پوهنیار سیده مژگان مصطفوی میعن مسلکی و پالیسی وزارت امور زنان افغانستان میگوید این نمایشگاه کمک میکند تا خشونت در برابر خانم ها کاهش یابد و برگزار این نمایشگاه را یک فعال نیک برای رشت ظرفیت سازی برای صنایع افغانی در باز های دنیا میداند . 


نویسنده : محمد رفیع کبیری 



About the author

rafikabiry

my name is Muhammad Rafi my last name is kabiry . I gaduated from Khaja Abdullah Ansary high school and I got training in directory in India for a year. I have work experiences to different right now I working in film annex as a film maker, cameramen and editor…

Subscribe 0
160