هفته رسانه های جمعی در نیویورک همراه با انکس بانوان روی توانمندی زنان و تحصیلات دختران در کشورهای رو به توسعه

Posted on at

This post is also available in:

این هفته در نیویورک هفته رسانه های جمعی میباشد. بسیاری مردم از صنایع و موسسات گوناگون در این روز اشتراک میکنند تا اینکه تجارب و ایده های خود را درباره اینکه چگونه رسانه های جمعی میتوانند روی ماموریت و اهداف آنها تاثیر گذار باشند به اشتراک بگذارند.

من در اجلاس امروز اشتراک کردم که درباره تحصیلات دختران وتوانمند سازی زنان در جهان واقعی شبکه های جمعی بود.نقطه اصلی درباره اینکه چگونه کمبود تحصیلات و دانش انسان را به سمت فقر و بیچارگی هدایت میکند و بالاخره جامعه را به سمت بدبختی سوق میدهد.

در این اجلاس 3 زن سخنران وجود داشت که دارای تجارب زیاد در عرصه کار کردن در توانمند سازی زنان در کشورهای رو به توسعه مانند بنگلادش، نیکاراگوا، پرو و مکزیک بودند.

 

"کریستین برندت" رئیس موسسه بین المللی "She`s The First" میباشد. او این سازمان را برای حمایت از تحصیلات و آموزش دختران در کشورهای رو به توسعه ایجاد کرده است.


"لین پترسون" بنیانگذار "Pro Mujer" است.او به عنوان سفیر این سازمان در کشورهای امریکا و انگلستان فعالیت میکند و یکی از اعضای کلیدی تیم ارتباطات و توسعه این سازمان میباشد.آنها روی توسعه و انکساف اطفال، صحت و برنامه ریزی خانواده کار میکنند.

فرزانه کشفی، مدیر ارشد برنامه آموزشی"Former" است در بنگلادش. کار او در واقع تهیه مواد درسی برای دختران میباشد تا مهارت های آنها را انکشاف دهد که اکثرا برای دختران بنگلادش که در دهات زندگی میکنند میباشد.

تمام این برنامه ها روی تحصیلات برای دختران ئ اینکه چگونه رسانه های جمعی میتواند برای آنها استقلال مالی را به ارمغان بیاورد و به عنوان یک منبع الهان بخش برای سایر دختران در جامعه خود مبدل گردند و به خانواده خود از لحاظ مالی یک کمک کننده شوند.

 

یکی از نقاط قابل توجه درباره این برنامه ها ایده استراتژی سر به سر میباشد.یک دختر به تنهایی میتواند به عنوان نقطه عطف برای چندین دختر دیگر به حسب بیاید تا اینکه دانش و اطلاعات را به آنها ارسال کند.هر یک از این دختران میتواند نقطه الهام بخشی برای سایر دختران به حساب آید و حتی میتواند رهبری عده کثیری را به عهده گیرد.

 بنیاد انکس بانوان تلاش دارد تا تحصیلات و رسانه های جمعی را با راه اندازی پروژه توسعه افغان در افغانستان و کشورهای آسیای میانی و جنوبی با احداث صنوف انترنت با هم ترکیب کند .

 

 

 

هدف ما احداث 40 صنف انترنت در مکاتب دخترانه ولایت هرات در افغانستان میباشد که بیش از 160 هزار دانش آموز را به جهان بیرونی متصل میکند. در پهلوی انترنت ما یک برنامه نرم افزاری آموزشی به نام اگزمر را هم تهیه کرده ایم که شاگردان را کمک میکند که به شکل آسانتر و راحت تر امتحانات خود را بدهند. البته این شامل یک برنامه درسی رسانه جمعی نیز میباشد که محتویات ارتباطات جمعی و دیجیتالی را به شاگردان مخصوصا دختران معرفی میکند تا برای خود در رسانه های جمعی و شبکه های رسانه ای پروفیل بسازند و افکار و ایده خود را به اشتراک گذارند تا همه جهان ببینند.

فلسفه اصلی در پشت این پروژه این است تا دختران و زنان کشورهای رو به توسعه را کمک کند تا استقلال مالی کسب کنند. بورس های تحصیلی کوتاه مدت یکی از راهکار های ما در راه اندازی ابتکار ما در افغانستان میباشد.شاگردان بابت نوشتن مقاله های خود در بنیاد فیلم انکس پول دریافت خواهند نمود و حتی از نمراتی که در مکتب میگیرند.این کار توسط سیستم پرداخت پول با موبایل صورت میگیرد که هم اکنون در افغانستان قابل استفاده است مخصوصا برای صنعت بانکداری که یکی از پروژه های USAID در افغانستان میباشد.

ساخت و احداث صنوف انترنت در افغانستان سیستم درسی افغانستان را توسعه میبخشد. علاوه نمودن یک برنامه درسی جمعی و دیجیتالی دختران را کمک میکند تا ارتباطات جهانی پیدا کنند و برای خود جرأت بخشند.استفاده از سیستم پرداخت پول با موبایل آنها را کمک میکند تا استقلال مالی کسب کنند و این همان کاری است که ما در انکس بانوان انجام میدهیم.این کار به نام توانمند سازی بانوان در افغانستان و کشورهای آسیای میانه و جنوبی خوانده میشود.



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160