کمک صد میلیون دالری دنمارک به افغانستان

Posted on at


کمک صد میلیون دالری دنمارک   به افغانستان


کمک صد میلیون دالری دنمارک به افغانستان از سال ۲۰۱۴ شروع می شود و گفته شده که باید در بخشهای معارف ِ به افغانستان ِوزراعت بکار برده شود  که سالانه صد میلیون دالر به افغانستان کمک میشود از طرف کشور خارجی یعنی دنمارک چرا باید کشور جنگدیده و دیران خود را خودمان نسازیم که سالهاست در ویرانی و تحت تجاوز کشور های خارجی قرار دارد .ومردم آن در خوشونت ِ بدبختی و دربدری زنده گی کردن  پس ما باید درس خوانده از طریق آن تمام مشکلات و بد بختی ها را  حل نمایم و به بلندترین قله های موفقعیت راه یابیم ودیگران را کمک نمایم .


چرا خودمان زنان را نیم پیکر جامعه ندانیم و آن را  از تمام کارهای که حق وی است باز نگردانیم و حقوق شان را زیر پا نکونیم تا آنها بتوانند در آینده افغانستان سهم والای داشته باشند. و دوش به دوش مردان کار کنند و از حقوقی که در یک جامعه دارند دفاع کنند و دیگر زنانی که تا به حال در فقر ِبدبختی و کهنه فکری زنده گی می کنند به دنیای دیگر که  سرشار از علم ودانش و خوشبختی است بکشانند و از این طریق هم کشور خود را آباد و مملو ازخوشبختی سازند تا حدی که بتوانند روزی یک زنده گی مملو از علم ودانش وروشنی  داشته باشند و آنان به دیگران کمک کنند .


چرا خودمان جامعه خود را نسازیم از راهای مختلف که حتی  کشور های خارجی در عرصه بالارفتن  کیفیت آن پیشنهاده نموده مثل زراعت که یگانه راه حلی که میتواند افغانستان را از لحاظ زراعتی به خودکفای برساند استفاده از زمین های وسیع زراعتی که دارد و همچنین همایت و تقویه دهیاقین است که باید از کشت تولیداتی که هم به خودشان وهم به کشور ضرر دارد جلوگیری شود مانند کشت ککنار که باعث ضررخودشان و خانه خرابی کشور هم می شود و همچنان باعث فقر اقتصادی ِ دربدری ِ بی ثباتی ِ و مانع پشرفت انسانها و دولت می شود .مردم افغانستان  یک مردم رنجدیده ِ دربدر ِ وجنگدیده هستند و خواستار کمک از دیگران اند . اما نباید ما خود را تکیه به  گذشته کونیم واز هر نوع  کاری که باعث پشرفت کشورماست دست نگهداریم تا کشور های خارجی پیشنهاده کمک به ما کنند. حالا وقت آن نیست که دیگران به ما کمک کنند باید حالا ما  به لیست کشور های میبودیم که به دیگران پیشنهاده کمک مینمودیم. پس حالا دست به دست هم بدیم تا یک کشور باسواد و یک جامعه سالم داشته باشیم  .



About the author

hasinaehrari

hasina ehrari is the 10th class student of Baqnazargah School in Herat.

Subscribe 0
160